Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal jeg gøre mht. udvikling og 'udgivelse'?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge hoveder

Jeg arbejder pt. på ideudviklingen til et website, hvor man kan finde freelancere inden for en specifik overordnet branche. Det drejer sig om flere forskellige typer af ’håndværk’, som komplimenterer hinanden.

Jeg vil i første omgang ikke afsløre typen, men ideen svarer til håndværkerbranchen. Hvis du vil bygge et hus behøver du flere forskellige faggrupper: tømrere, elektrikere, VVS’ere osv. Andre gange skal man bare have skiftet en stikkontakt og behøver derfor kun elektrikeren. Derfor vil jeg holde de enkelte faggrupper adskilt, men på samme domæne. Eksempelvis findenhåndværker.dk

Problemet er, at det er en ret stor mundfuld at få udviklet et system der dækker alle de forskellige håndværkstyper fra start af. Derfor kunne jeg fristes til at nøjes med at starte med eksempelvis tømrerne, men så giver et domæne såsom findenhåndværker.dk ikke særlig meget meningen før jeg får tilføjet det andre faggrupper.

Hvad ville I gøre? Lave hele skidtet på én gang og sætte det i søen samtidig, eller lave findentømrer.dk, findenelektriker.dk, findenvvsmand.dk osv?

Puhh det er ikke skide godt formuleret, men håber I forstår hvad jeg mener. Og som sagt er håndværkerbranchen bare et eksempel, men opbygningen minder om den branche jeg vil dække.

Med håb om masser af feedback.

Søren

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Fra Årslev
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 12:02

Du er muligvis havnet i en lidt forkert kategori, måske kan du få mere feedback i en anden kategori.

Nå, men jeg synes du bør starte op med et enkelt fag og så have et specifikt domæne-navn. Så kan du se hvordan det kører og eventuelt udvide med flere fag. Det er nok meget godt, at have et overordnet domænenavn i baghånden, som du kan bruge når du får flere faggrupper.

Men det kommer også lidt an på hvad det er for nogle faggrupper du har tænkt dig at gøre brug af. For måske er hjemmesiden ikke konkurrencedygtig uden mange faggruper. Det kan vi ikke vurdere når du ikke vil løfte sløret for hvad det er du har tænkt dig :-)

Findes der ikke et hav af den slags sider? Kan du gøre det bedre?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:11

Hvis der er ét ord der beskriver hele branchen så vil jeg bruge det som domænenavn og så løbende udbygge systemet. Så kan du senere sætte typen på som subdomæne. eks:

tømre.find-håndværker.dk

elektriker.find-håndværker.dk

osv.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 13:42

Du skal nok uddybe lidt nærmere hvad grundidéen er. For udfra dit indlæg, så lyder det umiddelbart som om at dit produkt kommer til at konkurrere med krak.dk? Altså, hvis man bare skal kunne slå en håndværker op, så vil jeg sige at markedet er dækket.

Ellers findes der jo også en side som henttilbud.dk, som også kunne lyde lidt i retning af hvad du ønsker at udvikle.

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Fra Værløse
Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:01

Det lyder somom du er i gang med at begå en klassisk iværksætterfejl; Du har fået en god idé, men mangler en ordentlig markedsundersøgelse, hvor du har afdækket potentielle kunder og konkurrenter. Det er DEM (kunderne) der kender svaret på dine spørgsmål - ikke nok så mange kloge Aminoer :-)

Hvis jeg (som potentiel kunde) alligevel skulle komme med et bud på dit spørgsmål, så tænker jeg, at en håndværkeropgave ofte involverer flere faggrupper, hvilket taler for, at dit system bør omfatte allle faggrupper på een gang (one-stop-shopping).

Kender du dine konkurrenter? Hvor adskiller du dig? Hvis du ikke er væsentligt bedre og billigere kræver det typisk penge til løbende intensiv markedsføring, fordi det ikke er en service, som almindelige mennesker bruger hver dag, og derfor ikke går og husker på, når de så endeligt får brug for den.

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:05

Tak for al den fine feedback. Og kom gerne med mere. Er ked af, at jeg er lidt tøset med hensyn til at afsløre detaljer, men der findes allerede folk der udbyder nogle af de ting jeg vil lave på min side, men vil nødig have at de kopierer mine 'nytænkninger' inden jeg kommer i luften.

@Tinocordes: Ja jeg er muligvis lidt skævt på den med hensyn til kattegori. Måske Diverse Internet/E-business ville være bedre. Kan jeg selv flytte den?

Der findes et hav af den slags sider, men tror på jeg har nogle ting der kan gøre mit bedre. De forskellge 'fag' komplimenterer hinanden rigtig godt, hvorfor jeg virkelig er i tvivl. Begynder måske at hælde mod at gøre det på én gang, men i en lidt mere integreret udgave. Lidt a la Amino Freelancer hvor det jo også er mange forskellige typer jobs der kan opslås fra én side. Tak for din feedback.

@Niels: Ja subdomæner eller den anden vej rundt (findenhåndværker.dk/elektriker) kunne være en god måde at gøre det fælles og opdelt på samme tid. Tak fordi du tog dig tid til at svare.

@Anders: Det er mere opgavespecifict end Krak. Man vil kunne søge firmaer/"freelancere" ud fra en masse kriterier. Samtidig vil man også kunne oprette jobs som "freelanceren" så kan finde. Halvdelen af det minder meget om henttilbud.dk, men inden for andre områder. Men det skal samtidig også være muligt at søge blandt "profilerne"  fra dem der udbyder ejendomsservice, rengøring osv. Glad for de konstruktive spørgsmål der får mig til at tænke en ekstra gang og giver mig nye vinkler at se det fra.

@Flemming: Kan godt se hvad du mener, og bør nok lave noget market research. Og ja jeg hælder også til ideen om at køre hele skidtet på én gang, da det er fag der komplimenterer hinanden. Tak for at du tog dig tid.

Vh. Søren

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)