Hej kloge hoveder Jeg arbejder pt. på ideudviklingen til et website, hvor man kan finde freelancere inden for en specifik overordnet branche. Det drejer sig om flere forskellige typer af ’håndværk’, som komplimenterer hinanden. Jeg vil i første omgang ikke afsløre typen, men ideen svarer til håndværkerbranchen. Hvis du vil bygge et hus behøver du flere forskellige faggrupper: tømrere, elektrikere, VVS’ere osv. Andre gange skal man bare have skiftet en stikkontakt og behøver derfor kun elektrikeren. Derfor vil jeg holde de enkelte faggrupper adskilt, men på samme domæne. Eksempelvis findenhåndværker.dk Problemet er, at det er en ret stor mundfuld at få udviklet et system der dækker alle de forskellige håndværkstyper fra start af. Derfor kunne jeg fristes til at nøjes med at starte med eksempelvis tømrerne, men så giver et domæne såsom findenhåndværker.dk ikke særlig meget meningen før jeg får tilføjet det andre faggrupper. Hvad ville I gøre? Lave hele skidtet på én gang og sætte det i søen samtidig, eller lave findentømrer.dk, findenelektriker.dk, findenvvsmand.dk osv? Puhh det er ikke skide godt formuleret, men håber I forstår hvad jeg mener. Og som sagt er håndværkerbranchen bare et eksempel, men opbygningen minder om den branche jeg vil dække. Med håb om masser af feedback.
Søren |
Du er muligvis havnet i en lidt forkert kategori, måske kan du få mere feedback i en anden kategori.
Nå, men jeg synes du bør starte op med et enkelt fag og så have et specifikt domæne-navn. Så kan du se hvordan det kører og eventuelt udvide med flere fag. Det er nok meget godt, at have et overordnet domænenavn i baghånden, som du kan bruge når du får flere faggrupper.
Men det kommer også lidt an på hvad det er for nogle faggrupper du har tænkt dig at gøre brug af. For måske er hjemmesiden ikke konkurrencedygtig uden mange faggruper. Det kan vi ikke vurdere når du ikke vil løfte sløret for hvad det er du har tænkt dig :-)
Findes der ikke et hav af den slags sider? Kan du gøre det bedre?