|
Kan du ikke bare betale de 4 mrds leasing personligt? |
Hej Kenn
Jeg er lidt ked af dit svar, for du forplumrer faktisk billedet lidt med nogle unødige fejltolkninger af sagen.
Kenn Olsen:Nu er jeg ret sikker på at en af de ting der er gået helt galt er at du ikke har været hurtig nok til at kontakte dem og uanset hvad har du bundet dig til en fastlagt periode. Tror du skal se om ikke du selv kan aftale et møde med dem og så måske den vej igennem slippe med at betale de 160,000 kr. som jeg forstår du ikke har betalt i afdrag. Det er sjovt at folk ikke kan se at lease en ting er lavet over en beregning og holder man ikke den, er det bare at betale.Nu er jeg ret sikker på at en af de ting der er gået helt galt er at du ikke har været hurtig nok til at kontakte dem og uanset hvad har du bundet dig til en fastlagt periode. Tror du skal se om ikke du selv kan aftale et møde med dem og så måske den vej igennem slippe med at betale de 160,000 kr. som jeg forstår du ikke har betalt i afdrag. Det er sjovt at folk ikke kan se at lease en ting er lavet over en beregning og holder man ikke den, er det bare at betale.
Her antager du at vi har forholdt os passive. Det er bare ikke korrekt. Vi tog kontakt til leasingselskabet allerede FØR første ydelse blev misset. Vi tog kontakt og forklarede dem at vi gerne ville aflevere bilen da vi så frem til at kassen var ved at løbe tør. Dette forslag tog leasingselskabet ikke imod.
Kenn Olsen:Håber du finder en løsning, men undrer mig over hvordan man som selvstændig kan vælge at hæfte privat for et lån hvis man ikke er villig til at betale hvis det går galt. Men det var desværre nok nøglen der trak mere end (OM) tanken.
Markedet har ændret sig MARKANT og værdien af den type biler er styrtdykket. I dag havde jeg ikke kautioneret på samme måde og det er derfor jeg forsøger at finde ud af, om der ikke på en eller anden måde kan gives mig en vis for form ........ ja hvad skal man kalde det....... altså leasingselskabet ville have hængt på værditabet hvis aftalen var gået som forventet. Jeg vil utrolig gerne finde en løsning hvor det ikke alene er MIG, der personligt skades af det.
Jeg tror ikke mange i samme situation kan skydes i skoen at de burde have forudset finanskrisen eller regeringens indgriben i afgifterne, der reelt har smadret værdien af den type biler.
Kenn Olsen:ps. at du skjuler bilen er nok det værste du kan gøre, for så viser du jo at du ikke er indstillet på en løsning. Og jo kære Aminoer jeg håner ikke manden men forestil det var din vare der ikke blev betalt for, og du fik tilbudet at du kunne hente den igen, og så bare kreditere fakturaen. Ville du det ?
Igen antager du noget forkert - jeg skjuler ikke bilen. Jeg har bare endnu ikke returneret den.
Tilbage til fakta :) Er der nogle gode råd?
Bliv gratis medlem