Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må et varemærke indgå navnet på min webshop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg er ved at gøre mig klogere på parallelimport. Er for så vidt nået frem til at registreret mærkevare gerne må importeres til DK med vidrersalg for øje, hvis de er importeret fra et andet EU land.

Men er så i tvivl om følgende; må navnet på varemærket gerne indgå som en del af navnet på min webshop? f.eks. www.billige-pampers-bleer.dk eller www.duracell-shop.dk og lign.

Når jeg så sælger produkterne i min webshop, må jeg så godt bruge navnet, logoet og billeder af produkterne når jeg præsentere produkterne i min webshop ? ( Ved godt jeg ikke må bruge logo, navn mv. i markedføring af webshoppen)

Vh.

John

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:31

Svaret er NEJ! Dit domæne kan fratages dig, hvis det trademarkowner/varemærke ejer ønsker det. Desuden er det virkelig dårlig stil...

Så vær en smule kreativ i stedet for, og find et navn, som er holdbart i længden...

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 22:38

Fashion-Seller har ret. Jeg har for ikke længe siden hjulpet LampeExperten med at finde et navn, lave logo og bygge deres webshop op. De ville gerne have heddet noget med PH, da de handler meget med PH-lamper. Men det fik de desværre ikke lov til af deres leverandør Louis Poulsen Lighting Tongue Tied

Jeg ved at mange andre har prøvet det samme og brændt nallerne...så et godt råd er at lade være med at tage chancen.

Held og lykke med projektet...

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:05

Hej igen.

I er hurtige på tasterne herinde. Tak for svarene. Det var rart at få en afklaring på dette. Så må jeg lægge hovedet i blød.

Vh. John

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)