Hej Amino Hvilken uddannelse skal man tage, hvis man gerne vil tjene rigtig mange penge? På forhånd tak:) Hilsen Mads Hansen |
Uddannelse?
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Selvom dit "svar" er ret tarveligt Tony, så ku jeg sgu ikke lade være at trække lidt på smilebåndet :-) Tilbage til tråden: Jeg tror ikke man kan definere præcis hvilke job man kan tjene mange penge på. Det handler jo også om ambitioner. Der er jo tandlæger, og læger som har en ganske fornuftig månedsløn. Og så er der den selvstændige håndværker som også tjener (har tjent) rigtig rigtig mange penge. Så i bund og grund handler det jo om at drive sine interesser fuldt ud, og se mulighder i netop det fag du uddanner dig inden for. Ellers så prøv ug.dk, jeg mener de har lidt om hvad man kan tjene i de forskellige fag
Hilsen Kristian |
Mvh Kristian Matthes
Hej Mads Dit spørgsmål er ikke sådan til at svare på, for ting forandrer sig. Nogle eksempler: For et par år siden tjente ejendomsmæglerne gode penge, for tiden tjener de ikke mange penge. For tiden har konkurs advokaterne travlt, men det skulle de jo ikke gerne blive ved med. Man kan måske se på nogle brancher, som klarer sig godt også i krisen: Sundhed, elektroniske medier og visse IT områder. De højteknologiske områder er præget af lynhurtig udvikling og den uddannelse du tog igår kan være forældet imorgen, hvis du ikke selv forstår at holde dig opdateret og hele tiden holde dig til hvor det sker. Så jeg tror ikke på at der findes nogen uddannelse, hvor uddannelsen alene er årsag til at du tjener mange penge idag og om 25 år, eller hele livet om du vil. Det med at tjene mange penge, har nødvendigvis ikke så meget med uddannelse at gøre, se på Bill Gates, han kunne ikke tage nogen uddannelse i DOS og Windows for det var der ikke noget, der hed, det var noget han skabte. At tjene mange penge har noget at gøre med at skabe, at læse tidens trends, at være det rigtige sted på det rigtige tidspunkt og en portion held, det er opskriften på at tjene mange penge. Jeg kan ikke komme det nærmere for dig. De bedste hilsener Finn |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)