Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt mindre konkurrence på fragtområdet

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:

øv øv øv!! Det er desværre rigtigt - og det var ebn fejl, at vi ikke havde fået noget brev.

De må ikke køre med postdanmarks pakker længere og da vi ikke havde fået noget brev, fik vi 1 måned ekstra, så er opsagt pr. 1/1.

Hvad hulan gør vi så - eneste alternativ er vel gls?!! Jeg spurgte om de kunne anbefale nogen, og svaret var gls, postdanmark eller onc - sidst nævnte har jeg aldrig hørt om - har i?
Og så er der vel også dpd..

ONC er kurernet.dk.

Jeg kender ham der opstartede det, og kan kun sige god for det. Det er dog blevet solgt senere hen, så ved ikke hvordan firmaet kører idag.

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:27

TNT tilbyder også en Domesticservice.

Hvis der er nogle der skulle være interesserede i rater, må i naturligvis gerne kontakt mig.

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 12:11

Hej

Er ikke lige med på hvorfor problemet er så stort, men det kan være I lige kan forklare det for mig. Vi har ikke brugt DHL tidligere. Vi bruger primært UPS, GLS, Danske fragtmænd og post danmark. Men hvor er det at DHL havde været bedre end en af disse?

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 12:16

DPD er ikke nogen god løsning.

For det første ejer Postdanmark DPD i Danmark. Den terminal i Århus som GLS har købt af Postdanmark er faktisk den gamle DPD terminal.

Skal man se på det rent faktuelt, så er der to gode løsninger Postdanmark - ret dyre eller GLS. Hvis man ønsker at benytte en stor aktør.

Hvis man benytter GLS er mit kendskab til dem, at de har en god service, når man kigger på prisen. Deres B2B er outstanding og meget pålidelig. Sender mange pakker igennem denne vej og har stort set ingen reklamationer. Nogle af min kunder benytter GLS pakkeshop - et godt produkt, som koster B2B prisen + 10 kr ekstra pr. forsendelse. Med deres SMS og e-mail service til pakkeshop produktet er det faktisk et godt produkt. Kan være et billigt alternativ til Postdanmark på B2C.

Hvis man benytter Postdanmark betaler man en overpris, hvilket jeg ikke kan anbefale på B2B. Men sender du B2C og vil have at forsendelsen bliver leveret til modtageren er der reelt ikke et alternativ.

Jeg anbefaler mine kunder at sætte et system op, hvor de får GLS pakkeshop på et link på deres webshop og derved tilbyder en billig forsendelsesomkostning. Når kunderne køber varen oplyser de som minimum en e-mail adresse og vil derfor modtage en e-mail evt. sms om at pakke ligger klar til afhentning på den valgte pakkeshop. De fleste pakkeshops er forretninger som har længe åbent og derfor kan man nemt komme og hente forsendelsen på vej fra arbejde. Der er dags dato mere end 500 pakkeshops i Danmar.

Såfremt du ikke har en stor forsendelses volume, kan du kontakte mig på ki@cslogistics.dk eller 27834402 og vi kan finde en løsning, hvor du kan distribuere via mine pakkeaftaler. Har lukrative aftaler med Postdanmark, GLS, DHL,UPS, Fedex, Der Kurir - samt gode rater på import luft / sø.

Med venlig hilsen

Karsten Ipsen

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 13:52

Jakodan:
Hvad hulan gør vi så - eneste alternativ er vel gls?!!

Prøv at spørge Tommy henne i nr. 3A, om hvad han mener.
Har har skiftet til GLS for nogen tid siden.

Som modtager af hans forsendelser, har jeg ikke noget at udsætte.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:19

Knud S.:

Jakodan:
Hvad hulan gør vi så - eneste alternativ er vel gls?!!

Prøv at spørge Tommy henne i nr. 3A, om hvad han mener.
Har har skiftet til GLS for nogen tid siden.

Som modtager af hans forsendelser, har jeg ikke noget at udsætte.

Hej Knud, Har snakket med Tommy i forvejen - han kommer jævnligt forbi :-) Har også fået tilbud fra gls for et par måneder siden - og de er da bestemt ikke urimeligt dyre, men stadig væsentligt dyrere end dhl.
Og så har vi jo rigtigt mange små-kunder, hvor, selv om det er virksomheder, er det på privatadresser eller ubemandede lagere - og for dem er det rigtig træls ikke at kunne hente på posthuset. Jeg har faktisk også haft få kunder som har sagt, ved bestillingen, at de kun ønsker at bestille hvis det kommer med posten, fx hvis de har døgnboks.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:22

DBS:

TNT tilbyder også en Domesticservice.

Hvis der er nogle der skulle være interesserede i rater, må i naturligvis gerne kontakt mig.

Domestic service, vil det sige at posten kører pakkerne, men det er tnt man afregner med? Hvis ja, vil jeg gerne høre priser.
Vi sender normalt ca. 500-600 pakker i måneden, her op mod jul og januar, er det lidt mere. En del større pakker i mellem, som fylder men ikke vjeer noget.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:27

Karsten:

DPD er ikke nogen god løsning.
For det første ejer Postdanmark DPD i Danmark. Den terminal i Århus som GLS har købt af Postdanmark er faktisk den gamle DPD terminal.

Dpd vil jeg ikke vælge, dem har vi lidt et horn i siden på..
Da vi lige startede brugte vi dem, men en meget overlegen sælger fortalte os efter et stykke tid, at vi ikke sendte pakker nok, til at de ville bruge tid på os, på trods af, at vi selv afleverede dem på deres adresse, som den gang lå meget tæt på os.
Vi argumenterede med, at vi var i vækst og at de små firmaer jo også bliver store - men det grinede han af og man kunne forstå på ham, at det mente han bestemt ikke..

Så jeg fik lidt et personligt kick ud af, da deres (nye) sælger stod her for et par måneder siden og var helt vild efter at få os over til dem - så kan de lære det, kan de :-) Deres priser er bedre end postens, men ikek samme service med at kunne hente på posthuset og stadigt dyrere end dhl - og gls.

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 19:39

DPD har jeg aldrig anbefalet, der var en anden som foreslog dem.

Har selv prøvet DPD - skal ikke prøve det igen og sidenhen er  de overtaget af Postdanmark og bliver vel på et eller andet tidspunkt udfaset i DK. Sjovt nok er DPD meget gode i foreksempel Tyskland, men det kan vi ikke bruge til noget i Danmark. Fra Danmark er det eneste de tilbyder dårlige oplevelser på domestic som eksport.

Derfor anbefaler jeg PostDanmark og GLS.

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 09:00

Hej Nina,

TNT Domestic tilbydes basis TNTs egne distributionsbiler. Jeg er pt i dialog med TNT om, hvordan de vil forholde sig til levering til privatadresser samt hvad de gør, såfremt der ikke er nogen på adressen. Hele denne problematik omkring leveringer i Danmark, er selvfølgelig ny for mange, efter DHL valgte at stoppe denne service.

Jeg vil meget gerne vende tilbage til dig - og andre interesserede når vi har et setup klar. Jeg forventer en afklaring senest i uge 50. Prismæssigt kan jeg indikere, at det nok især er pakker på 10+ kg som kan klares til en god rate. Dette da TNTs prisstruktur har en flatrate op til 30 kg.

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)