DPD er ikke nogen god løsning.
For det første ejer Postdanmark DPD i Danmark. Den terminal i Århus som GLS har købt af Postdanmark er faktisk den gamle DPD terminal.
Skal man se på det rent faktuelt, så er der to gode løsninger Postdanmark - ret dyre eller GLS. Hvis man ønsker at benytte en stor aktør.
Hvis man benytter GLS er mit kendskab til dem, at de har en god service, når man kigger på prisen. Deres B2B er outstanding og meget pålidelig. Sender mange pakker igennem denne vej og har stort set ingen reklamationer. Nogle af min kunder benytter GLS pakkeshop - et godt produkt, som koster B2B prisen + 10 kr ekstra pr. forsendelse. Med deres SMS og e-mail service til pakkeshop produktet er det faktisk et godt produkt. Kan være et billigt alternativ til Postdanmark på B2C.
Hvis man benytter Postdanmark betaler man en overpris, hvilket jeg ikke kan anbefale på B2B. Men sender du B2C og vil have at forsendelsen bliver leveret til modtageren er der reelt ikke et alternativ.
Jeg anbefaler mine kunder at sætte et system op, hvor de får GLS pakkeshop på et link på deres webshop og derved tilbyder en billig forsendelsesomkostning. Når kunderne køber varen oplyser de som minimum en e-mail adresse og vil derfor modtage en e-mail evt. sms om at pakke ligger klar til afhentning på den valgte pakkeshop. De fleste pakkeshops er forretninger som har længe åbent og derfor kan man nemt komme og hente forsendelsen på vej fra arbejde. Der er dags dato mere end 500 pakkeshops i Danmar.
Såfremt du ikke har en stor forsendelses volume, kan du kontakte mig på ki@cslogistics.dk eller 27834402 og vi kan finde en løsning, hvor du kan distribuere via mine pakkeaftaler. Har lukrative aftaler med Postdanmark, GLS, DHL,UPS, Fedex, Der Kurir - samt gode rater på import luft / sø.
Med venlig hilsen
Karsten Ipsen