Jeg har en webshop med en lettisk betalingsgenvej. Shoppen er hostet hos Surftown. Da jeg fik lavet min webshop fik jeg besked om at købe en SSl certifikat, hvilket jeg gjorde hos servage.net. Nu er jeg bange for at Firefox ikke accepterer dette certifikat, i al fald får mine kunder et advarselskilt op på skærmen, hvilket naturligvis skræmmer dem bort. Er der nogen af Jer aminoer der kan anbefale et certifikat der accepteres af Firefox, og som samtidig ikke koster et 5 cifret beløb? Tak, Esben
|
Hvilket SSL certifikat skal jeg vælge, for at undgå Firefox advarselsskilte?
Esben Kalhøj, Letland
|
Hej Esben, Jeg sælger SSL certifikater, så jeg vil meget gerne hjælpe dig, evt. kan jeg måske hjælpe med at få dit eksisterende ssl certifikat til at virke? Til den rigtig billige løsning ville jeg anbefale dig et AlphaSSL certifikat, giver dig ret til 3 installationer, fuld genudstedelse hvis du mister certifikatet under hele levetiden, gratis e-mail support, 128-256bit kryptering, osv. Et billigt allround produkt til private og firmaer med et begrænset budget på 340dkr eks. moms for 1 år. Hvis du gerne vil op i en lidt højere pris, support og kvalitets klasse, vil jeg helt klart anbefale vores GlobalSign produkter. Der er ingen problemer med kompabilitet, fuld support inkl. telefon og direkte hos udstederen hvis nødvendig, altid fuld genudstedelse, 7 dages returret, SGC som sikrer højere kryptering hos ældre browsere, udførlige vejledninger osv. De starter fra 1.330 dkr eks moms for 1 år. Det lyder måske alt sammen lidt forvirrende, men hvis du kontakter os og fortæller lidt om hvad du skal bruge certifikatet til, om du har behov for kundetryghed, græn url i nyere browsere, kryptering, flere navne, osv. så kan vi guide dig til lige præcis det produkt du har behov for. Udover ovenstående certifikater fører vi også en lang række andre certifikater, som vi kan sælge til yderst lav pris. f.eks. VeriSign, RapidSSL, GeoTrust QuickSSL Premium, SAN Certifikater hvor du kan regne prisen ud online, Wildcard certifikater, gratis fuldt fungerende prøve certifikater, osv. Alle produkter vi sælger er med fuld information om hvad kunden egentlig får, vi prøver at sælge produkterne åbent og ærligt uden at pakke dem ind i mærkelig navne eller beskrivelser som man ikke kan finde rundt i. plus vi har altid gratis e-mail support og 7 dages fortrydelsesret på alle produkter. Kig på vores hjemmeside www.fairssl.dk eller skriv på info@fairssl.dk Hvis du skriver du har fundet os igennem Amino skal vi nok sørge for at give en Amino rabat på - Amino har trods alt hjulpet mig mange gange tidligere. Mvh Sanne Rasmussen |
Tak for svar. I sin tid købte jeg et certifikat hos Servage.net. Jeg har idag forsøgt at logge ind på min konto hos dem, men det ser ud til at firmaet er lukket ned. I al fald kan jeg ikke åbne siden. Selvom certifikatet skulle være gyldig i et år, så er det muligt at det er årsagen til mine problemer. I al fald fandt jeg hurtigt ud af at deres hosting og kundeservice var helt hen i vejret., så certifikatet duer måske heller ikke længere, trods udløbsfrist til marts. |
Esben Kalhøj, Letland
Hej Sanne, Inden du svarede, fandt Jeg Jer faktisk i en anden tråd, og jeg har allerede skrevet en mail til Jer. Esben |
Esben Kalhøj, Letland
Servage.net koere selv med et certificat fra equifax som firefox stoler paa saa jeg tror ikke det er udbyderen der er problemet. Men hvilke site drejer det sig om, saa kan man bedre se hvad firefox egentlig brokker sig over. Der kan vaere mange problemer med et certificat udover udbyderen.
|
Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.
Hej Martin, Jeg er jo heller ikke selv sikker på om det er der der er problemet, men det er hvad jeg får fortalt. Hvis jeg kunne få konstareret hvad problemet er, ville jeg også være glad, da det kunne lede mig hen til en løsning. Problemet opstår når kunden trykker på "Gå til Kassen" / Iet uz kase! https://royalkids.lv/create_order.php Esben |
Esben Kalhøj, Letland
Og Martin, Ja, jeg kan se at equifax er accepteret af Firefox, men spørgsmålet er om det er en sådan Servage.net har leveret til mig. Jeg betalte 29.99EUR (x2 da de trak mit kort to gange!!) i sin tid, så det er måske ikke sådan en jeg har fået. På faktturaen står der i hvert fald intet om dette. Esben
|
Esben Kalhøj, Letland
Certifikatet på siden er et Comodo PositiveSSL - Comodo tillader sine forhandlere at sælge certifikatet under deres eget navn, så det er ikke sikkert kunden har fået dette oplyst. Som de fleste certifikater i dag bør mellemudsteder certifikatet (Intermediate Certificate) installeres på serveren, ellers kan nogle af de browsere som stoler på rodcertifikatet, men som ikke stoler direkte på mellemudsteder certifikatet ikke godkende det. Jeg kan sende en vejledning til hvordan man gør, hvis det har interesse. Mvh Sanne
|
Ingen problemer her. Den siger da også at certifikatet er udstedt af Comodo.. det stemmer ikke helt overens med dét du siger?
|
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid