Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby (Aalborg)
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg står med en problemstilling, som jeg ikke lige ved hvordan jeg skal forholde mig til.

Jeg har i et stykke tid, søgt efter et nyt job som sælger og havde endelig fundet et, hos et godt velrenomeret firma.

Startdato er i morgen, men i dag fik jeg, så et opkald om at jeg først kunne starte  d.1 Januar, fordi der ikke var tid til oplæring.

Det er mildest talt ikke tilfreds med, da jeg har sagt nej til andre jobs. Det er jo også et spørgsmål om økonomi, da man efter at, have været ledig i et stykke tid, ikke just er rig.

Hvilke rettigheder har jeg? i forhold til løn, opsigelse osv.

Når jeg spørger om opsigelse, er det fordi jeg mest hælder til at sige op og finde noget andet. (Der har også været et par andre ting, som har fået mig til at tvivle på, om dette job er det rigtige)

Håber der nogen med et godt, da jeg aldrig har prøvet den situation før.

De bedste hilsner

Torben

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:43

Hej Torben,

Har du overhovedet underskrevet en kontrakt og fået en kopi udleveret? Og hvis du har, hvad står der så om opsigelsesvarsler der? 

Er du ansat som funktionær eller på funktionærlignende vilkår - og er du medlem af fagforening/A-kasse?

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24

Hej Torben,

Som Flemming skriver, burde du jo have en kontrakt (underskrevet) på nuværende tidspunkt. Har du det, skal du have løn fra i morgen uanset om de beder dig vente eller ej, har du ikke det, bør du overveje om det er det rigtige sted. Du skal jo altid have en kontrakt INDEN du starter et nyt sted, så du kender de faktiske forhold....

I-m-d-dk

Fra Nørresundby (Aalborg)
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 00:30

Hej og undskyld det sene svar.

Jamen, jeg har en ansættelseskontrakt med en startdato der hedder d. 1-12.

Problemet er jeg ikke rigtig ved hvad , jeg skal gøre ved det. I disse tider hænger jobs jo ikke på træerne, men på den anden har jeg på ingen måde lyst til at, blive manipuleret med fordi de godt ved at, hvis jeg ikke makker ret, kan de nemt finde en anden.

Et andet problem er at, jeg ikke er medlem af en fagforenig (ja, det er sgu for dumt)

Tusind tak for de foreløbige svar.

Hilsen

Torben

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:46

Hvis der er opstart 1.12.09 i kontrakten, så er det derfra du er ansat.

Men da der sikkert indenfor de første 3 måneder er aftalt prøvetid med 14 dages opsigelsesvarsel, så kan du ved opsigelse maksimalt få 14 dages løn.

Du kan også acceptere at starte senere ved at de forkorter prøvetiden, ved godt det er en økonomisk bagdel, men kan måske være en fordel i det lange løb.

Hvis de velrennomeret, så ville det stå dem fint at kompensere dig på en eller anden måde.

Hvoromend alting er, så skal man som ansat ikke finde sig i alt, og det forekommer som en ganske urimelig behandling af dig.

Når du nu skriver desværre m.h.t. A.kasse, så er det ikke for sent,. Meld dig ind i morgen og få juridisk bistand.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:03

God ide lagersalg123.

Montova, du siger til dem, at det naturligvis er ok, men at du ikke har råd til at gå uden arbejde i 30 mdr. så om I ikke kan finde en form for kompensation ? Det er jo ikke din skyld at de ikke har tid, men det kommer til at gå ud over dig :-)

I-M-D.DK

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)