Hej allesammen. Jeg står med en problemstilling, som jeg ikke lige ved hvordan jeg skal forholde mig til. Jeg har i et stykke tid, søgt efter et nyt job som sælger og havde endelig fundet et, hos et godt velrenomeret firma. Startdato er i morgen, men i dag fik jeg, så et opkald om at jeg først kunne starte d.1 Januar, fordi der ikke var tid til oplæring. Det er mildest talt ikke tilfreds med, da jeg har sagt nej til andre jobs. Det er jo også et spørgsmål om økonomi, da man efter at, have været ledig i et stykke tid, ikke just er rig. Hvilke rettigheder har jeg? i forhold til løn, opsigelse osv. Når jeg spørger om opsigelse, er det fordi jeg mest hælder til at sige op og finde noget andet. (Der har også været et par andre ting, som har fået mig til at tvivle på, om dette job er det rigtige) Håber der nogen med et godt, da jeg aldrig har prøvet den situation før. De bedste hilsner Torben |
Hej Torben,
Har du overhovedet underskrevet en kontrakt og fået en kopi udleveret? Og hvis du har, hvad står der så om opsigelsesvarsler der?
Er du ansat som funktionær eller på funktionærlignende vilkår - og er du medlem af fagforening/A-kasse?
Med venlig hilsen
Flemming