Sad og tænkte på om der egentlig er penge i at rådgive firmaer i at blive miljørigtige samt lave løsninger til dem som vil hjælpe dem.. Vil ikke bare komme og sige at dette og dette skal i gøre, men simpelthen lave et tilbud til dem over hvad der skal gøres samt vise dem en beregnet besparelse..
Det kan være vinduer medsolceller i, besparende lyspærer osv osv..
Virksomheder gør meget for at fremstå miljørigtige og det vil nok ikke blive mindre i fremtiden, da miljøproblematikken vil tage til..
Mener I at virksomheder vil gøre brug af et firma som hjælper dem til at blive miljørigtige og samtidigt spare penge?
Mener I at virksomheder vil gøre brug af et firma som hjælper dem til at blive miljørigtige og samtidigt spare penge?
JA!
Det er velkendt, at mange firmaer endda lyver sig grønnere end de rent faktisk er - for at være med på den grønne bølge. Det er et krav fra alle parters side idag, altså kunder, samarbejdspartnere etc etc, at man har en grøn profil og udviser omtanke for miljøet.
Hvis du kan bespare din egen omkostning hjem som minimum, således at du ikke påfører virksomheden en omkostning, men kun en besparelse - har du så ikke også selv besvaret dit spørgsmål?
Nogen gange hjælper det at andre øjne kigger på det.. Men tak for din respons!
Er noget som jeg vil gå i krig med, har kontakter til rigtig gode leverandører af miljørigtige løsninger, desuden findes der mange måder hvorpå man kan producere ens produkt på en mere grøn måde..
Synes som udgangspunkt at din idé er vældig god. Den vil blive endnu bedre hvis du kan tilbyde en pakke løsning hvor du har tilbud fra de nødvendige håndværkere. Har i øvrigt kontakt til en virksomhed som kan fjerne aspest - miljø rigtigt, hvis du skulle få behov for det.
Det er netop det jeg vil gøre.. Tage en runde i deres virksomhed for at se hvad der kan gøres og så udfærdige et tilbud med de ting der skal gøres samt en årlig besparelse der vil komme på baggrund af disse miljørigtige ændringer!
Det er så IT de fokusere på, hvor jeg forventer at der vil blive fokuseret på virksomheden som helhed, hvor vinduer, lys, toiletter, varme osv vil blive gennemgået..
Ideen er god, nu går du ikke så meget i detaljer, men jeg vil anbefale dig at lave CO2 regnskab for virksomheden og vise en vej for dem at blive CO2 neutrale, det er der god PR i for virksomhederne, særligt omkring klima topmødet, som jo står lige for døren, men mon ikke der er en blivende effekt.
Jeg kan hjælpe dig med CO2 plus venlige løsninger, som kan opveje forbrug af CO2.