Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Strøm til et LAN party

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 159
Fra  Franz Media Í/S Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i andre Aminoer :)

jeg står og skal arrangere et Lan party her til Februar, og da det er første gang vi gør det, er vi lidt på bar bund mht. hvor vi skal få strøm fra, har læst mig frem til at man bliver nød til at leje udstyr fra en udlejer, eller sådan noget.

Nogen der har lidt mere forstand på alt dette? evt. kender en som ligger inde med udstyr til det, det vi regner med at der skal være 150 med til eventet. og hver skal så bruge 2 stiks også ville vi også gerne kunne have strøm til servere, osv. 

Det skal holdes i Nykøbing Falster

Mvh 

Kasper Franz

Med Venlig Hilsen 

Kasper Franz

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:41

Hej Kasper.

Der er lidt elektrisk logistik i din opgave.

Først hvor meget støm skal i bruge ialt ? Hvad bruger en computerstation i gennemsnit ? 400 w ? det skal du gange med 150 stationer + lidt til servere ialt 160 stationer a 400 w giver 64000 w =64 kw, det skal vi lige regne om til ampere det giver 290 amp, du skal kunne trække, er der det til rådighed i installationen, der hvor i skal være ?

Det næste er den praktiske opstilling, hvis du skal trække 290 amp, skal du have 29 stk 220 voltgrupper, hvis vi regner med at du belaster hver med 10 amp, så bør du sikre dig at grupperne er sikret op til 13 amp, så du ikke pludseligt får nedbrud på grund af overbelastning på sikringerne.

Jeg vil foreslå dig at leje nogle byggeplads el tavler, så du ialt har 32 stk 220 volt grupper, fra hver gruppe kan du trække max 2200 w eller til 5 stationer med de ovenstående tal.

Det skal så skrues sammen med de rigtige kabelstørrelser imellem grupperne og bygningsinstallationen, så der ikke er kabler, der bliver varme (risiko for brand).

Grupperne og tilslutningen til bygningens installation bør i lade en aut. elinstallatør tage sig af. I kan så sige til deltagerne at de ud over computere skal medbringe almindelige forlængerledninger fra computere til gruppetavlerne.

Håber det gav dig lidt indsigt.

De bedste hilsener

Finn

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 19:57

Hej,

Hos LanUdlejning.dk ved vi en masse om opsætning af netværk til lanparty , gamerservere til netparty. Vi har en masse erfaring med at afholde LAN både som arrangør med fuldt ansvar men også bare på netværkssiden. Vi samarbejder med flere leverandører som kan klare opgaven med strøm, og ved rigtigt meget om hvordan og hvorledes bordplan osv skal være for at få det optimale ud af dine el-tavler og netværksswitche, alt skal jo gå op i en højere enhed.

Du er meget velkommen til at tage kontakt til mig og få lidt vejledning i opsætningen plus hvad der er nødvendigt for at få success som arrangør :)

Venlig hilsen Kasper

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 159
Fra  Franz Media Í/S Skrevet kl. 21:18

@kasper:

Kan vi skrive sammen om det over msn eller mail ;) vi står ret meget på bar bund ;) men hey gør man altid med noget nyt :)

msn msn snabela franzmedia.dk
mail kasper snabela franzmedia.dk 

@Finn 

Mange tak for det, jeg var ikke helt selv sikker på hvor meget vi ca skulle bruge af ampere, men det er det med at huske hvad man hører om i fysik ;)

Med Venlig Hilsen 

Kasper Franz

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 21:29
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)