Jeg er i gang med at lave linkbuilding på en række af mine sider. Jeg er lidt grøn på dette område, derfor ville jeg gerne høre, om der er nogle store fejl, man kan begå.
Jeg har blandt andet spekuleret på, om et hurtigt tempo i linkoptagelserne på relaterede sider bliver straffet i søgemaskinerne?
en af de største fejl er netop at få for mange links til din side for hurtigt. hvis du bruger linkkataloger som de fleste gør, så tilmeld dig omkring 10 om ugen, så sker der ikke noget.
MEN husk for gud skyld at linkbuilding er meget mere end 100 danske linkkataloger.
Lige for at underbygge de andres råd, med en lille historie
For forsøgets skyld, så lavede jeg på 2 timer 70 links fra forskellige danske websites mod mit mål website (70% forsiden / 30% fordelt på andre sider). Nogle dage senere fik jeg smækket, og blev sent tilbage i resultatlisten med raketfart. Ankerteksten var alle steder mit websites URL.
Få en masse blog-ejere til at skrive om din side med deres egne ord. Alternativt kan du selv styre disse blogs, men det kræver en del arbejde (har beskrevet det kort på min blog)
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Jeg må da lige tilføje, at der er virkelig mange der glemmer deres interne linkstruktur, når de taler om linkbuilding. Hvis du ikke har styr på det, bliver dit linkjuice ikke fordelt som du vil have det (og det kan være at det ender de helt forkerte steder). Dette kan være en fatal fejl og man bør få styr på sin interne linkstruktur. Dertil bør man vide konsekvenserne af deeplinking i forhold til fordeling af linkjuice fra eksterne sider.
Jeg må da lige tilføje, at der er virkelig mange der glemmer deres interne linkstruktur, når de taler om linkbuilding. Hvis du ikke har styr på det, bliver dit linkjuice ikke fordelt som du vil have det (og det kan være at det ender de helt forkerte steder). Dette kan være en fatal fejl og man bør få styr på sin interne linkstruktur. Dertil bør man vide konsekvenserne af deeplinking i forhold til fordeling af linkjuice fra eksterne sider.
Tak for svaret, Patrick. Jeg vil gerne bede dig om at uddybe det, som jeg har markeret.