Hej allesammen Jeg har et specifikt ønske til en bookmarklet, firefox addon eller evt. en gmail labs funktion. Jeg har ledt og ledt, og har ikke kunne finde det nogen steder. Jeg søger en nem måde (1-klik) at udtrække en del af en url og kopiere den til udklipsholderen. Helt specifikt er det id'et på en mail i Gmail jeg vil trække ud. Som I sikkert ved har hver mail (eller rettere, hver samtale) i Gmail en unik url. Den kan se sådan her ud: https://mail.google.com/a/domain.com/#all/1251b8f40722a3c2 Det bookmarklet'en eller addon'en skal kunne, er at kopiere selve id'et (altså "1251b8f40722a3c2" delen af url'en), og intet andet. Det kunne selvfølgelig være meget rart hvis den gav en eller anden form for feedback på at strengen er kopieret, men det er ikke et must. Er det nogen der kender til noget eksisterende som kan hjælpe, eller er der nogen der kan kode det for mig? Javascript er ikke mit modersmål, så jeg har svært ved selv at klare den! |
Jeg har fået svar på mit spørgsmål på Mozillas forum, hvor jeg også havde spurgt.
Hvis andre skulle være interesseret i en løsning, så kan løsningen ses på Mozillas forum.
Det eneste den mangler, er at kopiere id'et til udklipsholderen. Ham der har lavet den mener ikke det kan lade sig gøre med javascript, men hvis andre mener det godt kan, er de velkomne til at komme med et bud på en alternativ løsning.