Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

antikvitetshandler

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12887
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

shane:

Nogen har et råd til næste jeg skal samle til min antikvitetsbutik :)?

Undskyld men aner du overhoved noget som helst om antikviteter ?  Det kræver faktisk meget stor viden at drive en ordenlig antikvitetshandel.

PS:  Bøger er da noget man sælger i et antikvariat

Mvh

Ravn

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

shane:

Hej Shane,

Som allerede nævnt er det vigtigste i den branche sandsynligvis viden om hvad det er du har med at gøre. Det gælder både når du sælger og når du køber, da du skal prissætte rigtigt og heller ikke betale for meget når du anskaffer dig nye varer.

I starten vil du nok komme til at betale nogle lærepenge i form af at du køber et parti for dyrt og enten ikke kan få det ind igen ved salg, eller helt har fejlbedømt markedet og brænder inde med dem.

De bogantikvarer jeg har været inde i gennem tiderne, er ofte drevet af mennesker som nærmer sig pensionsalderen og derfor mere gør det af glæde og interesse end selve forretningsdelen. Jeg tror sagtens du kunne få en masse gode råd via dem. Måske kan du endda skabe nogle forbindelser og købe et par kasser bøger billigt som du kan starte op med.

Held og lykke med projektet!

Med venlig hilsen

Tommy

Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 11:44

Ravn:

shane:

Undskyld men aner du overhoved noget som helst om antikviteter ?  Det kræver faktisk meget stor viden at drive en ordenlig antikvitetshandel.

PS:  Bøger er da noget man sælger i et antikvariat

Mvh

Ravn

jeg har en rimelig stor viden om antikviteter hvis man tænker på min alder :)

ligenu samler jeg på frimærker og bøger som jeg har en viden på. Har også en viden på andre varia ting :)

Tilmeldt 28. Nov 09
Skrevet kl. 11:48
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12887
Skrevet kl. 13:54

shane:

Jeg bruger omkring en time om dagen på http://www.lauritz.com/Default.aspx?LanguageId=1

Undskyld men du bliver altså ikke antikvitetshandler af at besøge Lauritz.com!  Hvis du i fulde alvor mener at det gør dig til antivitetshandler at kigge lidt på Lauritz.com må jeg altså skuffe dig. 

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 14:00

Det gider en vist basale vide?

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Tilmeldt 28. Nov 09
Skrevet kl. 14:06

ja det troede jeg ?

Man ser jo hvad ting er vurderede til osv?

hvad skal jeg så gøre efter din mening ?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

shane:

ja det troede jeg ?

Hej igen Shane,

Jeg synes også bare at du skal fortsætte med at besøge Lauritz, selvfølgelig bliver du ikke antikvitetsforhandler udelukkende ud fra det, men du kan få en ide om markedet.

Nu ved jeg ikke hvordan du kigger på Lauritz pt. men en "leg" du kunne lave, kunne være at udvælge nogle ting som du mener, at du har en en mulighed for at prissætte. Så skrive auktionsnummer og Lauritz' vurdering ned og når så auktionen er afsluttet kan du sammenligne dit eget bud med hammerslag.

Med venlig hilsen

Tommy

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 15:34
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 28. Nov 09
Skrevet kl. 17:17

Obuni - House of Creativity:

shane:

ja det troede jeg ?

Hej igen Shane,

Jeg synes også bare at du skal fortsætte med at besøge Lauritz, selvfølgelig bliver du ikke antikvitetsforhandler udelukkende ud fra det, men du kan få en ide om markedet.

Nu ved jeg ikke hvordan du kigger på Lauritz pt. men en "leg" du kunne lave, kunne være at udvælge nogle ting som du mener, at du har en en mulighed for at prissætte. Så skrive auktionsnummer og Lauritz' vurdering ned og når så auktionen er afsluttet kan du sammenligne dit eget bud med hammerslag.

Med venlig hilsen

Tommy

Det var en god ide :)

Tak for hjælpen :)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)