Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad bør være den maksimale bredde?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:
Må jeg spørge hvorfor ?

Det må du da...

I starten da IE8 kom frem, var det sådan at næsten ingen hjemmesider blev renderet/fortolket korrekt, og den nedgraderingsmulighed der er i IE8, fungerede ikke efter hensigten. tror ikke på at dette har ændret sig så meget. selv sider som microsofts egen hjemmeside blev ikke fortolket korrekt og blev derfor vist forkert i browseren, hvad sker der lige for det egentlig, at lave en browser hvor ens egen hjemmeside ikke vises rigtigt Big Smile.

ud over det, hvis man så kigger på en hjemmeside i forskellige browsere... jeg tester altid hjemmesider i flere forskellige browsere... Så er det tit sådan at IE8 fortolker hjemmesiden anderledes end eksempelvis IE7, Firefox, Google Crome og Safari. hvilket får mig til at tænke at microsoft endnu engang har prøvet at gøre noget for at være anderledes end alle andre.

MVH Kim Tetzlaff

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:21

Allan Hansen:
Det hjælper jo ikke hvis du definere en div til at være for bred !

Korrekt, bortset fra at det i de fleste tilfælde ikke vil have indflydelse på det indhold som er på siden, hvis man fx laver siden i 1000px og fjerner horisontal scroll, da det så i rigtig mange tilfælde vil være den margin som man i forvejen har lavet som bliver væk under browseren, og dermed ser brugeren stadig det hele.

men ja som jeg også sagde så er alternativet at man laver hjemmesiden så den tilpasser sig størrelsen.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:24

Hej Kim

Jeg tester også selv i alle browsere og min erfaring siger mig faktisk at IE8 ligger tætter på FF end IE7 gør ..... IE7 er næsten umulig at kode op imod da den som regl skal have særbehandling.

Jeg er selv tidligere IE og kunne ikke se mig selv bruge andet, jeg bruger FF i dag og tjekker så IE det er jo sådan at FF ligger tættest på W3C standarden og dermed og viser tingen mest korrekt.

Ved ikke om du går op i det men din egen siden har f.esk sidescroll i 1024 opløsning, dette skyldes i din main.css fil

#website {
width: 1002px;

Dett ville jeg nok rette til

#website {
width: 980px;

/allan

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:33

Allan Hansen:

Hej Kim

Jeg tester også selv i alle browsere og min erfaring siger mig faktisk at IE8 ligger tætter på FF end IE7 gør ..... IE7 er næsten umulig at kode op imod da den som regl skal have særbehandling.

Jeg er selv tidligere IE og kunne ikke se mig selv bruge andet, jeg bruger FF i dag og tjekker så IE det er jo sådan at FF ligger tættest på W3C standarden og dermed og viser tingen mest korrekt.

Ved ikke om du går op i det men din egen siden har f.esk sidescroll i 1024 opløsning, dette skyldes i din main.css fil

#website {
width: 1002px;

Dett ville jeg nok rette til

#website {
width: 980px;

/allan

Jeg har langt fra samme erfaring, jeg synes det er nemt med IE7 :)

Ja jeg er opmærksom på det, men jeg går ikke så meget op i det, da jeg kan se i min egen statistik at det drejer sig om ca 5% der køre med en 1024... og i og med at det i de fleste tilfælde drejer sig om ca 20px som den vertikale scroller fylder, vil der ikke komme scroll på når man køre i 1024, ikke ifølge tallene i hvert fald burde der være 2px i overskud. man kan ikke tage hensyn til dem der customizer deres browser.

Ved godt hvor man retter det :) har jo selv programmeret hele mit system :)

MVH KIm

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:41

KTJ-Media.dk:
Ved godt hvor man retter det :) har jo selv programmeret hele mit system :)

Jeg kan udemærket se dine erfaringer, men har du overvejet der måske sidderandre og læser med ? Jeg er ked du misforstod mig det var ikke mening at belære dig om noget men mere at informere ...ikke kun dig .

/allan

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:45

Allan Hansen:
Jeg kan udemærket se dine erfaringer, men har du overvejet der måske sidderandre og læser med ? Jeg er ked du misforstod mig det var ikke mening at belære dig om noget men mere at informere ...ikke kun dig .

Jeg tog det skam heller ikke som en belæring, det kunne jo godt være at du ikke havde læst mine erfaringer osv, og derfor måtte jeg lige fortælle det :)

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)