Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler omkring salg fra butik

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er intet der forbyder dig i at korttidsleje en butik.

De eneste der i reglen kan have problemer med det er dem der udlejer butikken, men hvis de havde det ville de jo ikke udleje den tidsbestemt :-)

Regnskabsmæssigt kører du bare omsætningen ind over din webbutik. Du kan nøjes med at udlevere dags dato kvitteringer til kunderne eller anden form for kvittering som er fortløbende nummereret.

Hvis ikke du ønsker en Dk terminal i butikken, så opsæt 1 eller 2 computere hvor kunderne kan købe varen og få den udleveret med det samme i butikken.

 

Køb ren argan olie her

Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide med computerne! Jeg har faktisk lige konstateret at der ikke er noget netværksadgang i butikken, så jeg kan ikke tage dankort. Eller findes der dankortterminaler som er trådløse (ligesom 3G til PC'en fx.)

Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der slet ikke nogen der ved om det er muligt at tage dankort hvis man ikke har netværksadgang. Findes der ikke en mobil trådløs terminal?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Maya - www.lauraamalie.dk :

Er der slet ikke nogen der ved om det er muligt at tage dankort hvis man ikke har netværksadgang. Findes der ikke en mobil trådløs terminal?

Ja, der findes trådløse terminaler der kører via mobilnettet, point sælger blandt andet sådan nogle.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Anders, det var lige den information jeg manglede. Smile

Ved du om man kan leje den et sted istedet for at købe?

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

den sidste prochure jeg fik fra pbs, var der en dankort terminal i som kørte via mobil telefon, og den kunne lejes på dagsbasis, for en weekende, en uge en månede eller mere, så kontakt pbs er mit råd.

Har du tjekket om ikke der er en hæve automat i det center du skulle være i, for så kan folk jo hæve penge der

held og lykke med projektet

 100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Lige det jeg ledte efter.

Tak for det Yes

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Laura!

Du kan bl.a. leje dankortterminaler som kører over GSM (Altså som en mobiltelefon) - Jeg har gode erfaringer med firmaet COIN, som bl.a. har til huse på FYN og Kbh. Her kan du leje den for ca. 600 kr. pr. måned.

Held og lykke med julesalget - gå du bare igang - uanset om det er 1 weekend eller de næste 5 år. Så længe du overholder dine moms og skatteforpligtelser. Som lagersalg skriver , så kan du sagtens nøjes med at bruge en dagsdato med kopi og fortløbende numre. Husk stempel med dit firmanavn og cvr nummer på hver kvittering.

Vi skal jo heller ikke kvæle os selv i regler og love - hvilken god grund skulle der være til ikke at måtte tjene lidt ekstra i en kort periode?? Wink

Birger

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maya.

Lad mig først sige, at jeg synes det er en rigtig god ide at lave lidt reklame for din webshop. Og din ide med at åbne en butik i december måned, kan jeg kun tilslutte mig.

Du spørger direkte om der er noget, du skal være opmærksom på. Belært af egne erfaringer fortæller jeg dig, at du skal være opmærksom på, at det ikke er tilladt at åbne en butik i en kortere periode (under fire mdr.) iflg. næringsmiddelloven (og ikke levnedsmiddelloven som jeg fik skrevet tidligere)

Dette er sagt for, at du kan tage dine forbehold. Ikke fordi, jeg skal hænge mig i love og paragraffer. Jeg synes det vil være synd for dig, at du bruger en masse penge, tid og energi, for derefter at erfare, at denne regel eksistere og en sur konkurrent kan finde på at melde dig.

Jeg har ringet lidt rundt for at finde ud af om reglen stadig eksistere og det gør den. Hvis du vil vide mere kan du ringe til jurist i næringsmiddelloven Poul Hove fra erhvervs og selskabsstyrelsen. Hans direkte nummer er 3330 7720.

Held og lykke med din "decembershop" og webshop iøvrigt.

Mange hilsner Miriam

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)