Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til sportsside

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften

Jeg beklager på forhånd, hvis jeg har lagt følgende emne forkert.

Jeg er en dreng på seksten år, som går i første G på det almene gymnasium. Jeg har længe leget med et internet-projekt, som desværre endnu kun er blevet ved idéerne. Jeg ved størstedelen af brugerne har en hård hverdag, og derfor forventer jeg heller ikke det store svar. Indlægget skrives grundet uerfaring, som nok skyldes min unge alder. Jeg håber enkelte brugere vil tage stilling til mine ideologier. 

Min håbefulde drøm går ud på at starte et sportsforum, hvor alle sportsgrene kan diskuteres. Dette er noget, som ingen andre nationale sportssider kan mønstre, hvilket gør denne idé unik. Jeg har selv i mange situationer manglet et bredt sportsforum, hvilket andre personer ligeså har efter min bedste tro.

Jeg har brugt meget tid på at høre forskellige talkshows – f.eks. det Martin Thorborg præsenterer – samt læse en masse om at styre og oprette hjemmesider. Derfor er jeg udmærket klar over, at jeg ikke kan starte med at promovere siden, med alle idéer jeg har. Dette vil gøre hjemmesiden for stor og uoverskuelig, når man ikke har så mange besøgende i starten. Jeg vil dog gerne forklare mine idéer nedenfor.

Min målsætning er at fremføre en side, som kan samle alle sportsinteresserede individer i Danmark. En side hvor ligesindede kan mødes og debattere deres fællesinteresser. En side hvor man kan få nye bekendtskaber med en folkemængde, der deler den samme passion, som en selv. En side som kan holde en opdateret med alle relevante sportsrelaterede informationer. Siden skal stå i dyb kontrast til ungdomssider som Arto, men skal stadig indeholde nogle elementer, som man ikke ser på fodboldforum.dk og andre lignende sider.  

Siden skal være bestående af et community. Dette community skal være medvirkende til at udarbejde bekendtskaberne brugerne mellem. Jeg vil skabe overstående ved hjælp af brugermuligheder og informative sektioner. Brugerne for mulighed for at skrive en uddybende profiltekst, oprette informationer om dem selv, oprette album med deres yndlings billeder og film, tilføje venner, skrive blogs og selvfølgelig kommentere de oprettede emner i debatforummet.

Derudover kommer der som sagt informative sektioner. Dette giver muligheden for at se de nyeste sportsnyheder på forsiden, opdateret af andre online medier, se en tv-oversigt over ugens sport, se de forskellige stillinger og ranglister og se odds-mulighederne til de kommende sportsbegivenheder.

Jeg vil understrege, at dette selvfølgelig kun er på idé-stadiet, og der kan ske ændringer før det endelige produkt offentliggøres. Derudover kan jeg tilføje, at jeg har lavet en PowerPoint-præsentation, som går dybere med hele projektet, hvis nogen skulle være interesserede.

Jeg vil gerne høre jeres vurdering af overstående. Succeskriterier, ændringer osv. Derudover vil jeg gerne høre, hvilke forslag I har, når det gælder om oprettelsen. Jeg regner med at købe et domænenavn i morgen, så hvis I har nogle idéer til navnet, skal i også være meget velkomne.

Generelt vil jeg bare vide, om jeg skal hyre en webdesigner og programmør, eller om jeg skal starte med et gratis tema fra f.eks. PHP-fusion. Derudover kan eventuelle interesserede programmører henvende sig med tilbud, hvilket der så kan startes en dialog over.

Hvis I ligger inde med spørgsmål, er I yderst velkomne til at spørge.  

Mvh. 
Matias Jespersen

Tilmeldt 26. Nov 09
Skrevet kl. 00:26

Ingen hjælp

Fra odense
Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 01:01

Hej.

det lyder som en fin idé, og kan også sagtens lade sig gære, men men men.

det koster mange penge at lave så stor en hjemmeside + du snakker om at du gerne vil have en masse fodbold nyheder, det kraver enormt meget tid eller en evt betalt samarbejdspartner

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 02:24

Problemet ved at favne bredt er, at dem der virkeligt går op i noget specifikt nok holder sig til mere dedikerede fora. Hvis du mest brænder for fodbold, så finder du nok flere ligesindede på bold.dk, end du gør på en almen side. Derfor skal du nøje overveje, hvordan du fanger folk.

Måske skal du starte med en sportsgren eller to, som du for det første har kendskab til, og som du for det andet kan se, at der ikke er et ordentligt dedikeret forum til. Du kan sikkert se, om potentialet er der ved at søge på sportsgrenen på facebook.

Så kan du langsomt udvide med flere interessante sportsgrene og lave en slags paraply-side, hvor der også er nogle fælles fora til mere generel debat.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:14

Jeg er helt enig med Niels. Hvis man interesserer sig for Fodbold, som eksempel, så er man skide ligeglad med Håndbold, Tennis mm. Det er ik derfor man besøger en side. Nej den skal være god og helst bedst indenfor fodbold.

Og at lave en side der kan det hele fra starten, det er umuligt. Du vil drukne i arbejde, og tvivler faktisk på den nogensinde bliver en realitet, da du vil brænde ud før selve releasen af siden. Dertil kommer problemet med at sælge budskabet!

Så fokus fokus fokus, og start ud i det små, så er det os langt sjovere, især når de små succeer kommer.

Good luck ;D

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 08:22

Hej Matias.

Lad mig starte med at sige at jeg er overrasket over hvor godt du har beskrevet dit projekt. Så din alder skal du ikke bruge her som en undskyldning. Men din ide med at lave sådan et altfavende forum tror jeg til forskel fra de andre godt kan lade sig gøre. Men der ligger en meget stor arbejdsmængde både af tid på projektet. men ikke mindst at finde de folk der vil stå for den del de interessere sig for.

Start med at finde en ide om hvordan du havde forestillet dig denne hjemmeside skulle bygges op og måske skal du starte med at finde ud af hvad der ligger af økonomi bag reklame indtægter og andet der kan være med til at få projektet levende og blive ved med at være et sted, man ville bruge sin tid.

Det er fakta at mange unge bruger store udenlandske sites af denne type, og her ville mange sige glem det det kan du ikke hamle op med men jeg er overbevist om at det kan lade sig gøre, dog er det ikke uden mange omkostninger, både med penge og ikke mindst tid.. men som nævnt af Trend skal du bare starte det op langsomt..

Held med projektet. og du er jo godt igang.

kenn

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 10:24

Hej

Hvad med at hyre en del frelance journalister, som kan sætte webcams op i de haller som ikke er omfattet af tv og broardcarste det på nettet.

Så kan i jo samtidigt lave et forum hvor i inveterer et par spillere ned og seerne kan chatte med dem og efterfølgende debatforum.

Preben

Tilmeldt 31. May 09
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 10:52

Du kunne jo starte med at lave et "prøve forum". Der findes mange gratis forums bygger. Jeg bruger selv .simplemachines, hvor der finde mange ekstra moduller, som du kan brug. Det eneste der kræves er en hjemmeside og en sql server. Spøger evt. din udbyder. Hvis du ikke har valgt en udbyder ville jeg gerne anbefale Magento til at lave bygge selve hjemmesiden op i for ca. 1000 kr. ex moms om året. Der findes mange gode og gratis moduller. Hvis du skriver en mail på 2cagency@2cagency.dk kan jeg hjælpe dig og forklare noget mere. 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:47

Hej

Det kan godt være en god ide med mange sportsgrene, jeg selv og en partner er ved at starte et tilsvarende projekt op på engelsk. Jeg tror dog du må vælge lidt ud fra hvad du regner med at have af indhold i dit forum. Hvis det er bettingorienteret synes jeg det er ok med mange sportsgrene, de fleste vælger væddemål i den gren de kender men er åbne for andre væddemål der synes oplagte. Er det fordi du vil have nyhedsrelateret indhold, vil din side virke mere overskuelig hvis du holder dig til en eller få sportsgrene. Men der er sikkert mange menninger om dette.

Jeg har et forum i forvejen (phpbb) det lød godt at det var gratis, men da jeg skulle have det integreret i resten af mit site, blev det pludselig en noget dyrere løsning end hvis mine programmører havde lavet det fra bunden af. Dvs hvis du allerede nu ved at du kun skal bruge et forum fremover er gratis forums sikkert fint, men skal du integrere en webshop under samme login eller lignende senere, vil det nok være nemmere at gøre det med et forum der er lavet fra bunden.

Jeg er nok lidt i tvivl om du som 16 årig har råd til at gå i gang med sådan et projekt. Det kommer nemt til at tage en måned at sætte det op (det må en programmør gerne udtale sig om), det vil være hensigtsmæssigt at få lavet SEO arbejde, måske lidt reklame, skaber du selv indholdet, der er ikke mange der kommer til et blankt forum og begynder at skrive. Hvad skal du tjene penge på? Der er ikke mange klik på bannere så du skal have temmelig mange kunder før du får nok klik. Vi overvejer at sætte reklamer op for egen webshop men det gør blot siden endnu dyrere.

Kan nogen anbefale et forum system der sætter en banner reklame på hvert indlæg? Undskyld hvis jeg lige kaprer din tråd med et spørgsmål men det er sikkert et relevant spørgsmål for dig også...

Tilmeldt 26. Nov 09
Skrevet kl. 14:17

Mange tak for svarene.

Jeg troede ikke umiddelbart, at siden vil blive så stor, som I brugere giver udtryk for. Dette er en stor overraskelse for mig, da jeg ikke troede projektet var meget afvigende fra et normalt sportsforum, som vi ser på blandt andet totalbold.dk eller fodboldforum.dk.

Siden kan selvfølgelig ikke åbnes med alle idéerne fremført fra start. Dette vil gøre siden for stor, og som flere siger, vil det hive motivationen ud af de hjælpende. Jeg mener dog, at alle sportsgrene skal repræsenteres med et forum, da tilkomne brugere ellers vil få følelsen af, at siden lægger afstand til de resterende sportsgrene.

Brugerne individuelt vil selvfølgelig ikke optræde i alle forummer. Men mange mennesker i Danmark interesserer sig, ligesom undertegnet, for både håndbold, fodbold, cykling, amerikansk fodbold osv. Derved vil man skabe et bredt forum, hvor mange brugere vil gennemgå i de forskellige sportsgrenens debatter.

Når jeg skriver, at der vil komme nyheder på forsiden, så er det ment som noget bot-lignende. Jeg kender ejeren af yoursport.dk, og han vil muligvis være interesseret i en aftale.  

Jeg regner med at oprette et gratis forum med PHP-fusion, da min økonomi er nærmest ikke eksisterende. Senere må der så komme et mere unikt design, hvis siden vel og mærke bliver en succes. I en alder af seksten har jeg også mine betænkninger ved at smide flere tusinde kroner i et projekt, som muligvis ikke bliver til det store.  

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)