Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt eller gratis ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Sad lige og kiggede nærmere på nogle af regningerne fra mine leverandører af varer, kasser, poser osv.

og kan se at de ihvertfald ikke skammer sig over at opkræve fragt Tongue Tied

Så er man tilbage ved det sædvanlige spørgsmål - fragt eller indbagt i salgspriserne !!!

Jeg kører selv med de reelle fragtudgifter videre til kunden - som fragt - undtagen til de store kunder, hvor jeg foreløbig har ædt den selv.

Mærker bare ofte modviljen til at betale for fragten hos kunderne - også selv om beløbet er lille.

Og samtidig ved jeg mange af disse iforvejen kører efter varerne, og altså både betaler i tid og benzin/afskrivninger mv. ( men det tæller åbenbart ikke rigtig med.... )

Det er ligesom om mange ikke fatter at de kommer til at betale uanset hvad - det er bare spg. om vi kalder det fragt eller lidt højere salgspriser Smile

Hvad gør i selv ?

Mvh

Jesper

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:38

Fragt!

Det giver den mest reele pris, og så kan køber bedre forholde sig til evt omkostnings niveau... Overblikket er meget bedre i stedet for skjulte opkrævninger og højere priser!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:41

Hejsa.

Sælger du B2C har du mulighed for at fakturere Porto (frimærker eller pakkelabels-privat) videre som udlæg uden at lægge moms oveni.

I det tilfælde vil det rent faktisk blive dyrere for dig at inkludere fragten i prisen idet du da skal momse hele salgsprisen.

Jeg overvejer meget kraftigt om jeg skal køre med fast pris som så er incl fragt, for så tjener jeg som en naturlig konsekvens flest penge på de der afhenter. Men i en eller anden forstand er det rimeligste at jeg tjener det samme på en vare om den bliver hentet eller sendt.

Men så kan folk jo ikke afhente "gratis" mere og det vil koste mig en stor kundeskare, for der er mange der henter for at spare portoen !

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:01

Det er altid lidt svært med fragten - det noget man må prøve sig lidt frem med.

I vores webshop beregnes fragten automatisk efter vægt.
Men nogle varer lægger vi lidt ekstra på, for at få fragten dækket ind..

Fx. en rulle boblefolie på 125 cm ( og 60 cm i diameter) er for stor til at sende som pakke, så den koster os ca. 300 kr at sende - 150 for pakken + 150 i volumetillæg.
Vi tager 490 kr. for boblefolien og 150 kr i fragt - selv om vi reelt betaler 300 kr.
Vi har prøvet at lade folien være billigere og sætte fragten op, men så bliver vi kimet ned af sure kunder - de vil ikke give 300 i fragt, hvis det er det samme, som varen koster - men de vil godt give mere for rullen og mindre i fragt - selv om resultatet er det samme i sidste ende!

Ved andre varer, alle småtingene, som poser, klistermærker, gavebånd osv. tager vi det det koster - dog min. 49 kroner for pakker under 5 kilo.

Vi kunne godt lade leveringen koste lidt mindre ved pakker 0-1 kilo, eller fx sige at småting, som blyanter, bånd osv. sendes som maxibrev - men vi tager altid mindst 49, for at undgå små-ordrerne, hvor vi ingenting tjener, men bruger lige så meget tid, emballage osv. på at sende det.. så på den måde "tvinger" vi kunderne til at købe lidt mere med.
Fx var der en kunde i dag som skulle bruge en vare til 60 kr - men da hun hørte, at fragten var 49, købte hun lige et par ruller gavebånd og gavemærker også, for så kunne hun bedre retfærdiggøre fragten.. og sådanne ordrer har vi mange af.

Vi har valgt beløbet 49,00 kr. ud fra, at hvis det er over 50, skræmmer det nogen væk - Men 49,00 vil de fleste godt give.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:04

Enig Fashion, problemet er som sagt bare at mange ikke fatter det koster, og spg. er så om det er smart overfor dem at give "gratis" fragt, og så tage sig betale via højere priser.

Jeg har mange eksempler på kunder som kører 15 km. - hver vej for at hente varerne , istedet for at betale 49,- for at få det leveret !!!  også selv om de må betale mere for varerne Surprise

Så tænker man lidt over hvor de har gået i skole...

Jørgen - du har helt ret med momsen på den højere salgspris, men her må man jo så tage ekstra for også at dække den del ind.

Mvh

Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 18:18

Det er rigtigt svært med fragt til private kunder, jeg har valgt at sætte en fast pris på fragt uanset hvor meget de køber.

Jeg har så balladen på de billige varer, men intet på de lidt dyrere

men alt i alt tror jeg det er den rigtige måde at gøre det på, men jeg kan nok blive klogere.

Må så lige sige at de fleste af mine varere ligger i den dyrere ende.

Leverandøren af varen er normalt også til at tale med mht. fragt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:51

Jesper Laugesen:

Enig Fashion, problemet er som sagt bare at mange ikke fatter det koster, og spg. er så om det er smart overfor dem at give "gratis" fragt, og så tage sig betale via højere priser.

Jeg har mange eksempler på kunder som kører 15 km. - hver vej for at hente varerne , istedet for at betale 49,- for at få det leveret !!!  også selv om de må betale mere for varerne Surprise

Så tænker man lidt over hvor de har gået i skole...

Hvis man tænker lidt mere langsigtet end en ordre, så vil det altid bedst kunne betale sig, at vise den reele pris, da kunder så ALDRIG vil kunne finde det "meget billigere" hos naboen. Desuden vil en kunde også med tiden, hvis de ik allerede kender til fragtpriserne, indse at det koster at sende varer.

Så tænker man langsigtet, så er jeg overbevist om at varens pris + den reele fragt er vejen frem. Desuden kan man altid ved denne model påvise, at fragten reelt udgør det opkrævede beløb ved at henvise til det fragt firma man benytter, I dit tilfælde Jesper PD...

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 20:39

Jeg har haft en test kørende i Google Website Optimizer det sidste stykke tid, hvor jeg har vist den ene halvdel fragtpriserne, og den anden halvdel har først set fragtpriserne i bestillingsforløbet.

Som det ses i testen, vil folk gerne vide hvad det koster, også selvom man opkræver den faktiske fragtomkostning, som vi gør.

Se testen her.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:15

Jeg tror at sammenligningen - som Jakodan skriver om - af fragtomkostningerne kontra det indkøbte beløb, har rigtig meget at sige. Det virker helt dumt at betale 49 kr for en vare der koster 70 kr. Det går netop at kunderne tænker: hvad mangler jeg ellers (altså - hvis det er den slags kunder som går op i fragten) og dermed bestiller mere.

Nu er der jo forskel på B2B og B2C - men alligevel tror jeg fragten kan tricke lige meget alt efter hvem man handler med.

Her vil jeg slå et stort slag for, at det også handler om hvilke type kunder man ønsker. Hvis Jakodan havde gratis fragt generelt set - så ville de tiltrække et andet kundesegment... og jeg er helt ked af at sige det - men det er altså en mere besværlig kundegruppe. Hvis man vænner kunderne til at de skal betale et fair beløb i fragt fra starten af, så vil enhver fremgang i virksomheden være positiv.

Når vi snakker B2B kigger jeg altid selv på hvad varen koster - fragtprisen er en anden udgift - så jeg ville aldrig ende hos en gratis fragt leverandør som havde højere priser for at få dækket udgiften ind.

Allerup - interessant med din test... det kunne være sjovt at se hvordan den så ud hvis det var gratis fragt kontra fragt - og en efterfølgende udregning hvordan bundlinien så ud på hver gruppe - og igen sammenlignet med et evt. mersalg - altså om det i sidste ende overhovedet kunne betale sig.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)