Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er meningen med livet?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tommy

Mening med livet er at finde glæden, få glæden til at blive og dele glæden med andre.

Hvad er det som glæder ? For mig er det små og store ting:

Se en gammel dame blive glad, når man rejser fra sædet i bussen og tilbyder hende sædet.

At smile og hilse på sine naboer om morgenen, når man følger sine børn til skole.

At kunne hjælpe andre mennesker, når de har brug for det, uden at have andre bagtanker, end at se deres glæde ved at blive hjulpet.

At have gode og ærlige menneskelige relationer til sine omgivelser og blive mødt med ærlighed, ægthed og glæde.

At kunne glæde sig med andre når noget lykkes for dem og at kunne give lidt glæde når noget går galt.

Jeg tror det har noget med antiegoisme at gøre, rigtig glæde findes sammen med andre uden betingelser og hvor det ikke koster noget at give, hvor der ikke er bagtanker når du giver eller modtager.

Så er der lige den med slægtens/artens videreførelse, det er vel også en mening med livet.

Lidt løse skud fra hoften.

De bedste hilsener

Finn

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:04

Meningen med livet.

Det må være noget med at skabe så meget hurlumhej i sin tilværelse at man ikke får tid/lejlighed til at filosofere over det store spørgsmål - det er dødtræls at blive konfronteret med meningsløsheden.

I stedet for at spørge hvad der giver livet mening, når livet nu er meningsløst, kunne et godt spørgsmål være: hvad giver dig trøst midt i tomheden?

Anerkendelse fra andre individer lindrer, og stræben efter anerkendelse får mig til at glemme hvor kort og mærkværdigt livet er.

At opdage andre menneskers værdier trøster også.

Faglig udvikling - den sidste flugtvej.

Og så er der folk der mener at "meningen med livet er at leve det mens man har det". Det lyder jo tåbeligt i en eller anden forstand, men man kan ikke rigtig fornægte det alligevel. Mange af os implementerer ikke dette himmelske budskab i vores hverdag. Jeg lever f.eks. ikke mit liv - jeg går efter guldet, og svigter min familie (kone og søn) undervejs. Smækker du dig konsekvent træt på sofaen og spiller død når du kommer hjem efter slid og slæb, så svigter du din familie.

Så "meningen med mit" liv lige for tiden er at forsøge at blive et mindre nederen menneske. En person med overskud til at pleje andre interesser end mine egne.

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 22:07

Selvfølgelig, men dette var hvad jeg fandt mest attraktivt og sjovt på det tidspunkt. Jeg håber bare at du bruger din tid på det du synes er spændende og sjovt, men det er et svært spørgsmål, som altid er rigtig sjovt at læse andres svar på. Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:41

Menig med livet må være at give noget andre giver noget igen .Smile

At elske livet det man laver .

At behandle andre som man mener man skal behandles

At finde en at elske livet samme med eller kærest , ven eller du gerne være ener , livet er dit du bestemmer selv.

Livet er vove det man ikke tror kan lykkes nogle gange lykkes det ikke nogle lykkes det begge gange går livet videre og man er lykkelige for man prøvet om det lykkes eller ej for den der ej prøvet det, vil ikke have levet sit livfuldt ud er ulykkelige resten af livet

Livet er bare vidunderligt om man bestiger bjerge eller laver  faldskærm udspring  eller er,livet at leve  i en rig luksus og have stort hus  eller dit liv at leve  samme med familien med dine børn i en lille 2 værelse lejligheden med 3 børn er livet for nogle .

Giv verden et smil , grin lidt ekstra , gå en tur i naturen , handle ind alle småting kan være livet som gør dig lykkelige

Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 09:20

Hej Allesammen,

Tusinde tak for jeres mange gode tanker. Det var lige præcis det, jeg havde håbet på. Der er sendt masser af stjerner i jeres retning som tak for at I lige brugte tid på et emne, der ikke lige er så konkret i forhold til iværksætteri.

Hav en super fredag - og husk, at der er heldigvis kun tre dage til, at det bliver mandag :-)

Hej med dig :-)

Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:29

Meningen med livet er simpelt...

Forplantning, videreførelse/overlevelse af ens art.

Alt andet er "bare" fyld... for at vi ikke keder os...hehe

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 09:34

Hej Tommy

Jeg tror på, at vi skal lære noget, mens vi lever og at vi med vilje stilles overfor forskellige udfordringer i livet.

Netop for at LÆRE!

Jeg er 43 år, har haft mere eeller spændende udfordringer på min vej. Nogen ville jeg, da jeg var i det, helst have været foruden. Men efterfølgende fundet frem til, at det var den vigtigste læring i livet.

Det er et stort spørgsmål - og et lille indput fra mig - held og lykke med dit nyhedsbrev Tommy Wink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:45

Mennesket er det meste intelligente dyr på jordens overflade..... et dyr venner. Der er ingen mening med livet, overhoved ingen.

Når det er gået op for dig, og at du i realiteten ingen betydning har.....kan du først være 100 % fri.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:57

Hej Tommy.

Ja, det er jo det evigt store spørgsmål du stiller her. Man kan jo argumentere for hvorvidt "meningen med livet" og "det der giver livet mening" er én og samme ting, eller noget vidt forskelligt.

For mit eget vedkommende, så er det så afgjort én og samme ting. Jeg må melde mig under fanen af de ikke-troende. Jeg tror ikke på nogen højere guddommelig magt eller mening og jeg tror ikke på skæbnen. Jeg tror på at vi gennem vores til- og fravalg skaber vores egen fremtid på godt og ondt, og for mig er meningen med livet ikke andet og mere komplekst, end at sørge for at mit liv i videst mulig udstrækning former sig på positiv vis, samt at jeg er en positiv og ikke negativ indflydelse i andres liv.

Hvordan man opnår dette, er jo forskelligt fra individ til individ. Der er rigtig mange ting der giver mit liv mening og lykke, men den ene ting der giver min hverdag og mit liv absolut størst mening og tilfredsstillelse, det er at give mening til andres liv, dyr som mennesker. Dette gør jeg bla. gennem arbejde og støtte til diverse velgørende organisationer og projekter.

At kunne hjælpe nogen ud af en umiddelbar håbløs eller forfærdelig situation, og skabe et grundlag for dem, som de så kan bygge en mere lykkelig og meningsfuld fremtid på, det er det der giver mit eget liv mest mening og glæde i sidste ende.

Og så er det at leve selvfølgelig også at lære og udvikles. Uden personlig udvikling, så tror jeg ikke at nogen mennesker kan være lykkelige eller finde mening med livet i det lange løb.

~ Amaris

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 13:21

tja...hvis spørgsmålet er hvad meningen med livet er på et individuelt niveua, så kan det siges at hvert liv er individuelt, derfor er meningen med det også individuelt. de forskellige svar i tråden her er et rimelig godt eksempelt på dette.

Hvis der spørges til hvad meningen med livet er på et overordnet plan, og der referes til "liv" some koncept, så er kan det siges at meningen med livet at leve og ikke bare eksister.

Liv adskiller sig fra objekter og koncepter så som jord, tomrum og vand, ved at være i stand til at sanse, vokse og kort sagt være i live, og hvis liv ikke leves, men blot være noget som er, som kun eksister, så kan det ikke længes sige at være liv, men dødt, ikke meget anderledes end en sten.

hvordan livet så skal leves er så op til den individuelle, hvilket bringe os tilbage til hvor jeg startede.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)