Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er meningen med livet?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

I mit næste nyhedsbrev sætter jeg fokus på meningen med livet. Det kan selvfølgelig være et tungt, filosofisk emne, men det mener jeg faktisk ikke, at det behøver at være. Det skal jo være helt nede på jorden for at det kan give mening for os hver især.

Jeg mener på ingen måde, at meningen med livet er den samme for os alle. Jeg tror faktisk, at det er forskelligt for os allesammen.

Men jeg er meget interessret i at høre nogle af jeres bud på, hvad der giver jeres liv mening. Og om det overhovedet er noget, I skænker en tanke midt i bandekrig, juleindkøb, kommunalvalg, krise, klimaproblematik, vasketøj, aftensmad og ikke mindst iværksætteri?

På forhånd tak og hav en fremragende torsdag.

Tommy

Hej med dig :-)

Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja svaret på livet og alt det der er jo 42. :-) ..Men ellers er der nu nok ikke den store mening med livet. (Er ateist) så tror ikke rigtig på at der er en dybere mening med at vi er her. Vi er bare heldige, og så kan vi jo prøve at få det bedste ud af det. :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:19

Ja den er svær :)

men det der giver mit liv mening er at få en tilfredsstillelse ved at lave kvalitets webløsninger og grafisk design løsninger, der findes ikke noget bedre :) og dog, har lige fået en søn, og det har fået mig til at tænke på rigtig mange ting, og det at se ham vokse op og lærer nye ting hele tiden giver også mit liv en del mening.

Egentlig kan man sige at det der nok giver mest mening i mit liv, er at nogen har brug for min hjælp og at jeg kan hjælpe dem, var der ikke det, ville ens søn, virksomhed, konen eller andet jo egentlig heller ikke give nogen mening i livet :)

MVH Km

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 14:59

Hej Oasis,

Og mange tak for din repsons - især når du netop ikke ser nogen mening.

Oasis:
(Er ateist) så tror ikke rigtig på at der er en dybere mening med at vi er her

Spændende tanke! Vil det sige, at du mener, at mening med livet har noget med religion at gøre?

Det kan også være, at jeg har formuleret mig lidt forkvaklet. Jeg hentyder ikke til mening med det faktum, at livet er opstået eller findes. Men at man har en mening med det man gør, og den måde man vælger at leve sit liv på. Hvad der skyldes, at man vælger noget til og andet fra.

Oasis:
Ja svaret på livet og alt det der er jo 42. :-)

Hehe :-)

Igen tak for ordene

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 15:03

Hej og tak

KTJ-Media.dk:
Egentlig kan man sige at det der nok giver mest mening i mit liv, er at nogen har brug for min hjælp og at jeg kan hjælpe dem

Jeg synes, at det er rigtig fedt skrevet, fordi det er så konkret og tydeligt viser, at du har med et arbejde at gøre, som giver dig en masse. Det er desværre ofte det, folk ikke føler, og derfor går de helt i stå.

Tak tak :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:50

Tommy Krabbe:
Jeg synes, at det er rigtig fedt skrevet, fordi det er så konkret og tydeligt viser, at du har med et arbejde at gøre, som giver dig en masse. Det er desværre ofte det, folk ikke føler, og derfor går de helt i stå.

Tak for det :)

Men det jeg mente med det jeg skrev var at Det der giver mest mening i mit liv er at hjælpe hvor jeg kan hjælpe, og hvis ikke der er nogen som kan bruge min hjælp er der heller ikke nogen mening i mit liv. med det mener jeg at
- hvis ikke der er nogen som skal have lavet et eller andet web eller grafisk design
- hvis ikke min søn kan bruge min hjælp til at lærer nyt eller gammelt
- hvis ikke min kone har brug for min hjælp til et eller andet
- hvis ikke min familie kan bruge min hjælp

osv

så er der ingen mening i mit liv, så er man jo bare til og ikke andet... jeg mener ikke at min virksomhed og det jeg laver i den er et og alt for mig, selvom jeg går utroligt meget op i mit arbejde, og altid giver mig 110% i mit arbejde. og ja jeg har med et arbejde at gøre som giver mig en hel del.

Tror dette afklare hvad jeg mente med indlægget :) men i bund og grund har du forstået essensen af det jeg skrev :)

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 16:03

Mit mål i livet er bare at have det så sjovt som muligt og respektere andres ret til det samme. Jeg er godt klar over at mange de ting der gør at jeg kan have det sjovt kræver penge og jeg derfor også op i penge og rigdom ligesom (næsten) alle andre, jeg fatter bare på ingen måde folk der vælger at have et job, som de hader, fordi det giver dem råd til en dyrere bil og et flottere hus. Skaber en bil virkelig værdi her i livet? Nej, men folk tænker ikke over deres liv og lader det køre på autopilot og så er det lige pludselig en dag slut. Mit valg om at bruge min ungdom på at fest og have det sjovt vil muligvis bide mig i røven senere, men jeg kan i det mindste sige at jeg levede livet.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:09

Mathias Bak:

Mit valg om at bruge min ungdom på at fest og have det sjovt vil muligvis bide mig i røven senere, men jeg kan i det mindste sige at jeg levede livet.

kan vi andre så ikke sige at vi har levet livet ? altså jeg mener hvis ikke vi går så meget op i fest osv?
At leve livet må da være at gøre det man elsker / kan li

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:10

Meningen i livet for mig:

- At gøre det jeg elsker, og udfordrer mig selv på alle tænkelige måder, for ikke at livet skal blive kedeligt og bare hverdag - Jeg synes der er alt for mange mennesker i verden som ikke lever livet fuldt ud og bare "nøjes" med det de har, istedet for at sætte mål for sig selv og prøve noget anderledes i livet istedet for bare at følge de daglige rutiner. I øjeblikket er jeg tæt på at starte egen virksomhed og er klart en stor udfordring for mig.

- Min kæreste giver mig også stor glæde og kærlighed, og giver mig tryghed derhjemme. Elsker at være sammen med hende og hun giver mig massere af livsglæde. - Livsglæde betyder meget for mig, og jeg gør alt for at jeg glæder mig til næste morgen!

- Penge gør livet lidt sjovere at leve, siger ikke at de gør dig lykkelig, men hjælper på tilværelsen. - Penge giver overskud i hverdagen da man ikke skal tænke på om man nu har råd til næste måneds husleje, og fjerner den bekymring fra hverdagen. Dog skal man passe på ikke at blive for grisk og huske sin familie og venner!

- At have mine venner tæt. - At se mine venner og have nogen sjove fester og hyggelige filmaftener osv. er vigtigt for mig. Også dejligt at vide man har nogen at komme til, hvis livet ikke lige tilpasser sig til ens hoved. :)

Det var lidt kort om de hovedsagelige de ting jeg sætter pris på, og giver mening i mit liv.

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:23

Uha.. godt spørgsmål og det er jo en større udfordring af kunne svare på, men hvem siger at der er en mening med livet ???  Devil

Man kan måske lettere snakke om, hvad gør at dit liv er betydningsfuldt for dig. Angel

Men kort sagt, så er meningen med mit liv, at jeg stræbe efter harmoni i mit liv. Harmoni har jo det med at sprede sig som ringe i vandet....

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)