Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skriver man SEO venlige tekster?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har fundet ud af, en af de mest væsentlige ting vi skal arbejde med hos miinto for at komme til tops på ord som modetøj m.m. er vores content, som mildest talt er mangelfuldt.

Vi går derfor igang hardcore, at implementere relevante tekster, på styles, produkter, mærker og butikker.

Jeg sidder derfor nu og udarbejder en strategi, for vores ansatte og for vores butikker hvordan de skal skrive for at det blive mest muligt SEO venligt. Man skal selvfølgelig huske at få ordet nævnt i teksten og i det hele taget skrive unikt, men er der et par tips og tricks omkring skrivning vil jeg VIRKELIG gerne hører fra jer :)

Glæder mig til at hører mere, tak!

Mvh.

Konra

modetøj fra flere hundrede tøjbutikker online!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min baggrund er ikke som proffesionel SEO konsulent. Jeg har kun gjort erfaringer, på min egne websites :-)

Der er delte meningen om hvor stor en del dit nøgleord skal være i teksten. Personligt skriver jeg mod 2-5%. I den forbindelse har jeg udviklet og implamenteret dette værktøj i mine CMS systemer - det syntes jeg virkelig er guld værd, når jeg skriver

Det bedste råd jeg kan give dig er: Skriv til mennesker! Skriv så mennekser kan læse og forstå budskabet. Af mere teknisk karakter, så har jeg gjort mig gode erfaringer med at bruge:

• Nøgleordet som det første i titel tag - og eventuelt en gang til, hvis det kan flettes naturligt ind. Jeg forsøger at ramme så tæt på 66 tegn i titel taget som muligt (det antal Google - som regel - viser)
  • Brug nøgleordet mindst en gang i din Meta Description. Skriv din meta description så den rammer så tæt på 160 tegn som muligt
  • Brug nøgleordet som det først i META keyword. Jeg plejer i øvrigt maksimalt at have 4 forskellige keyword pr. side.
  • Brug nøgleordet i sidens overskrifter
  • Fremhæv nøgleordet med bold i brødteksten
  • Pas på søgeordskanibalisme. 
  • Indgående links til den side skal helst have søgeordet i sin ankertekst.
  • Bruger søgeordet i alt attributten i billederne på siden

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:52

Casper:
Pas på søgeordskanibalisme.

Hej Casper.

Nu spørger jeg sikkert bare lidt dumt, men hvad betyder dette helt konkret? Det lyder jo som noget man skal passe på, men aner ikke hvad det er.

I øvrigt nogle gode SEO tips du kommer med i diverse tråde. Det er altid super dejligt, når nogen bare deler så rigt ud, vi er sikkert mange der sagtens kan tåle at lære lidt (eller i mit tilfælde bla., meget) mere. Som mange af de andre i "SEO tip 2: Valg af domæne" , vil jeg også bare opfordre dig til at blive ved og sige at du er yderst værdsat Yes

~ Amaris

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:14

Det betyder i bund og grund at man ikke skal overfodre sin hjemmeside med samme søgeord. man skal ikke overdrive sin SEO.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 09:16

Amaris Charvell:

Casper:
Pas på søgeordskanibalisme.

Hej Casper.

Nu spørger jeg sikkert bare lidt dumt, men hvad betyder dette helt konkret? Det lyder jo som noget man skal passe på, men aner ikke hvad det er.

I øvrigt nogle gode SEO tips du kommer med i diverse tråde. Det er altid super dejligt, når nogen bare deler så rigt ud, vi er sikkert mange der sagtens kan tåle at lære lidt (eller i mit tilfælde bla., meget) mere. Som mange af de andre i "SEO tip 2: Valg af domæne" , vil jeg også bare opfordre dig til at blive ved og sige at du er yderst værdsat Yes

~ Amaris

Thomas Rosenstand har skrevet et udemærket indlæg om søgeordskanibalisme

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:36

KTJ-Media og Rønlund:

Tak og tak. Så lærte jeg også lidt nyt i dag =)

~ Amaris

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 09:44

Hej Amaris,

Der findes et rigtig godt indlæg om det her:
http://www.thomas-rosenstand.dk/interne-links-seo

Noget helt andet når vi snakker SEO venlige tekster, så kan det i øvrigt være en god ide at søge efter tekstmønstre i Google, og skrive to indlæg hvor det første følger mønsteret og det andet bryder det, for at se hvad der giver den bedste effekt. De her screendumps på søgninger i Google giver et godt præg om hvad jeg mener med mønstre:

De mønstre jeg taler om kan også findes dybere nede i siderne end i titlen. Men pas på det ikke går hen og bliver en større videnskab,  så du slet ikke får skrevet noget :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Odense
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 11:01

Casper:
Der er delte meningen om hvor stor en del dit nøgleord skal være i teksten. Personligt skriver jeg mod 2-5%. I den forbindelse har jeg udviklet og implamenteret dette værktøj i mine CMS systemer - det syntes jeg virkelig er guld værd, når jeg skriver

Jeg har lige prøvet at lege lidt med dit værktøj, hvordan skal % og rating oppe i højre hjørne forståes?

Casper:
Brug nøgleordet som det først i META keyword. Jeg plejer i øvrigt maksimalt at have 4 forskellige keyword pr. side.

META keyword? Er det de ord som jeg gerne vil optimere på?

Super fedt svar, tusind tak og tak til jer andre som supplere! Til sidst, så vil jeg lige opfordre dig til at blive ved med at være aktiv herinde på amino istedet for at flytte alt over på din egen blog. Det er fedt, at jeg kan være sikker på dit svar hver gang jeg har et spørgsmål vedr. SEO! Tusind tak!

modetøj fra flere hundrede tøjbutikker online!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:50

Meta keyword er noget som angives i sidens meta data. Følgende website er efterhånden forældet: www.metamaten.dk men det kan måske give dig en bedre forståelse for ement. Personligt bruger jeg som regel titel+description+keyword med på mine sider.

Værktøjet er bare en fremvisning af en funktion jeg har bygget ind i mit CMS. Det er affødt af et indlæg jeg lavede tidligere, hvor jeg søgte et program som kunne gøre overstående. Det fandtes ikke, så måtte jeg selv lave en lille test applikation :-).

Procent talet angiver hvor mange procent det angivne nøgleord optræder i teksten. Tælleren nedenunder angiver total antal ord og total antal nøgelord i teksten.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:41

Konrad A. Kierklo:
META keyword? Er det de ord som jeg gerne vil optimere på?

Konrad: Hverken Google Bing eller Yahoo læser meta keywords mere. Google har ikke gjort det i årevis faktisk. Det er fint nok, hvis du benytter dem alligevel - det kunne jo være, verden ændrede sig en dag. Men lige nu: NUL effekt.

Bemærk: Hvis dit sites interne søgemaskine benytter meta keyword tagget, skal du selvfølgelig bruge det.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)