Vi har fundet ud af, en af de mest væsentlige ting vi skal arbejde med hos miinto for at komme til tops på ord som modetøj m.m. er vores content, som mildest talt er mangelfuldt. Vi går derfor igang hardcore, at implementere relevante tekster, på styles, produkter, mærker og butikker. Jeg sidder derfor nu og udarbejder en strategi, for vores ansatte og for vores butikker hvordan de skal skrive for at det blive mest muligt SEO venligt. Man skal selvfølgelig huske at få ordet nævnt i teksten og i det hele taget skrive unikt, men er der et par tips og tricks omkring skrivning vil jeg VIRKELIG gerne hører fra jer :)
Glæder mig til at hører mere, tak!
Mvh. Konra |
Min baggrund er ikke som proffesionel SEO konsulent. Jeg har kun gjort erfaringer, på min egne websites :-)
Der er delte meningen om hvor stor en del dit nøgleord skal være i teksten. Personligt skriver jeg mod 2-5%. I den forbindelse har jeg udviklet og implamenteret dette værktøj i mine CMS systemer - det syntes jeg virkelig er guld værd, når jeg skriver
Det bedste råd jeg kan give dig er: Skriv til mennesker! Skriv så mennekser kan læse og forstå budskabet. Af mere teknisk karakter, så har jeg gjort mig gode erfaringer med at bruge:
- Nøgleordet som det første i titel tag - og eventuelt en gang til, hvis det kan flettes naturligt ind. Jeg forsøger at ramme så tæt på 66 tegn i titel taget som muligt (det antal Google - som regel - viser)
- Brug nøgleordet mindst en gang i din Meta Description. Skriv din meta description så den rammer så tæt på 160 tegn som muligt
- Brug nøgleordet som det først i META keyword. Jeg plejer i øvrigt maksimalt at have 4 forskellige keyword pr. side.
- Brug nøgleordet i sidens overskrifter
- Fremhæv nøgleordet med bold i brødteksten
- Pas på søgeordskanibalisme.
- Indgående links til den side skal helst have søgeordet i sin ankertekst.
- Bruger søgeordet i alt attributten i billederne på siden
Med venlig hilsen
Casper Schneider