|
Peter Skouhus:Det skræmmer ikke mig.
Der er jo mulighed for at rate folk, og dem som laver et dårlig stykke arbejde til DKK 500 får en dårlig rating, dem som laver et godt stykke arbejde til DKK 500, får en god rating, og det er jo i grunden meget fornuftigt.
Husk på at rating går begge veje, dvs. de kunder som aldrig kan få nok, ja de får en dårlig rating af freelancerne og dermed, på sigt, svært ved at finde folk til at lave deres opgaver.
Det kræver jo så at ratingsystemet er fair, nemt at overskue, ikke misbruges og at alle rater. Jeg kender ikke lige amino freelancers model, da vi ikke selv søger opgaver på den måde, så det er på ingen måde nogen kritik af det, men min erfaring med ratingsystemer (lige fra de gamle jubii games dage til diverse communities (da vi byggede builder.dk) og til digg i dag) har lært mig at rating systemer oftere giver et misvisende billede end et retvisende :-)
Mest fordi der sjældent er ratings nok til at kunne danne et statistik neutralt udgangspunkt, eller fordi dem der har incitament til at rate, ofte enten er dem der er super positive eller super negative.