Hej, Er jo ved at starte op et nyt firmae og vi skal jo også have en webside. Jeg har ikke de kunskaber (el. tid) der skal til for at lave denne selv. Siten kommer at blive MEGET vigtig for os i informations syfte og i salgende syfte. Vi skal dog ikke have en webshop el. lignende. Så til spørgsmålet, hvad er det jag skal tænke på når jeg får nogen til at lave denne side? Jeg har en klar ide om hvordan designet skal se ud og hvad foremålet med siden er osv. Siten skal være meget brugervenlig og nem at overskue og skal have følgende "features" Kontaktside med kontaktformular Dropdownmenu Sitemap Sprogversionering (vil have mulighed for at have indholdet på både dansk og engelsk) Billedgallerier som kan vise mange billeder på en flot måde ”Add this”-modul, som gør det nemt for besøgende at linke til jeres side via fx facebook mv. søgefelt Skal også kunne spille video op på siten uden at man skal downloade videon. Jeg har kigget rundt lidt men for mig er det en hel djungel af inputs, læser om CMC, Joomla, adwords, tags, SEO osv, osv....jeg aner ikke en **** om dette så jeg håber på at du kan hjælpe mig med lidt rådgivning om hvad som er viktigt at ha i tanke når man beslutter hvem som skal lave siden og i/med hvad den laves med tanke på programering og lignende.
// Tompa
|
Umiddelbart så skal du have fat i en dygtig designer som kan designe dit site, flot og brugervenligt, overskueligt, samt tiltænker de funktioner ind du ønsker i designet - Dernæst kommer der hvilket system der skal bruges til dit site - Umiddelbart lyder det som om at de funktioner du efterspørge, de kan lave i de fleste CMS systemer uden de store problemer - Om du vil gå efter et OpenSource System som Joomla, Umbraco, Wordpress eller om du vil købe et godt og fleksibelt CMS med support på osv, såsom Dynamicweb eller Synkron VIA eller noget helt tredje, skal så være op til dig - Dog mener jeg med de funktioner du efterspørger kan laves i de fleste CMS'er hvis bare udvikleren der er dygtig nok :)