Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad behøver du for at starte din virksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg vil starte med at tilkendegive mig selv som medarbejder hos Rainmaking, en virksomhed der lever af at starte virksomheder.

Vi har valgt at starte et nyt tiltag kaldet: www.startupbootcamp.dk hvor alle med interesse for iværksætteri kan tilmelde sig til et 3 måneders mentorprogram. Det er dog blot 10 virksomheder/forretningsideer der endeligt bliver udvalgt, men hvis man er en af de heldige tilbydes der:

• kr. 25.000,- per medlem
  • Input fra en række meget dygtige mentorer fra erhvervslivet
  • Mulighed for at pitche ideen til en samlet gruppe investorer og business angels efter programmet
  • Det er desuden gratis at tilmelde sig.

Vi er dog meget interesserede i at høre jeres mening om hvad der er behov for i et sådan program?

Er der specifikke tiltag, der kunne øge jeres chancer som iværksættere markant, eller har I forslag til programmets nuværende struktur, så skriv endelig til os herinde.

Med venlig hilsen

Jarl Rosenlykke

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:40

Hej Jarl

Det lyder som en spændende ide, og behovet er der helt klart. Blot se på siderne her på amino, hvor mange som søger lidt kapital og rådgivning for at komme igang.

Jeg går ud fra at i giver garanti for alle de der ikke kommer med, at deres projekt ikke bliver "snuppet", altså en eller anden fortroligheds aftale.

Nu ved jeg ikke hvor i holder jeres Camps, og om det kun foregår i jeres lokaler, eller om det kører lige så meget over nettet, ellers kunne dette selvfølgelig give nogle problemer , mht. afstand i landet.

Held og lykke med projektet, jeg tror som sagt at det er en meget fin ide.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:46

Hej Jarl.

I har et kanont tilbud her, og jeg håber, at I finder egnet kandidater til jeres program. Men 3 måneders mentoring er det "durable" ?

I mine øjne, så virker det mere hæmmende, at I skriver på engelske. Er det ikke lige meget om Iværksætteren kan engelsk eller ej på nuværende tidspunkt, det er altid noget vedkommende kan lære, hvis det bliver relevant iforhold til det internationale marked.

Når man klikker "program", så står der intet om hvad de 3 måneder indholder. En uviden Iværksætter vil nok gerne have en forståelse for hvad de går ind til, nu da I rejser emnet i iværksætterens bevidsthed.

Hvis I ikke ønsker at dele denne info officielt , så slet "program", da den skaber spørgsmål, som I ikke besvare under menuen.

Hvis I allerede har succes, med at drive vækst virksomheder, så vil jeg nok bruge disse virksomheder som reference - så I opnår creditability - og jeg nok bruge et budskab ala "kom under vores vinger", da tryghed er en afgørende faktore før man som ny iværksætter hopper ud i noget de ikke har forståelse for.

Du er velkommen til at kontakte mig, skulle du have spørgsmål til ovennævnte.

Men held og lykke.

/Glenn

Tilmeldt 2. Dec 08
Skrevet kl. 13:29

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Hej Jesper,

Jeg tror bestemt også at behovet er der, så det handler nok i bund og grund og hvordan man laver en mentorordning med reel værdi. Se i øvrigt David Cohens Techstarts, www.techstars.org for inspiration!

Hos Rainmaking har vi en meget åben tilgang til vidensdeling og mener at fortrolighedsaftaler hæmmer mere end de gavner. Dette afhænger dog ofte af det enkelte produkt, og hvis der er et utalt ønske om dette fra iværksætterens side, kan vi naturligvis lave en aftale. Men hvis vi begyndte at snyde de folk vi arbejdede sammen med, ville vi på meget kort tid ødelægge vores gode navn og rygte, så det kan bare ikke betale sig. Vi har pt. lokaler i København, men arbejder på at skaffe flere rundt om i landet.

Til sidst vil jeg sige tak for feedbacken, og så håber jeg at du selv har lyst til at søge en plads, hvis det giver mening i dit tilfælde.

Mvh

Jarl

Tilmeldt 2. Dec 08
Skrevet kl. 13:44

Hej Glenn,

1) Det er en god pointe, med de 3 måneders mentoring - er det nok? Jeg vil sige det på den måde, at 3 måneder kan være en rigtig stor hjælp! 

Hos Rainmaking investerer vi udelukkende "kloge penge", hvor vi selv har noget at bidrage med rent sparrings mæssigt. Det samme gælder mange af vores business angels og eksterne investorer, så jeg vil tro at hvis nogen investerer i din/andres ide, så er det for at hjælpe virksomheden videre og ikke blot for at give dig nogle penge.

2) Vi skal da helt klart have uddybet det program, da vi intet har at skjule. Det skal i den forbindelse nævnes, at Rainmaking står til at få et medejerskab på 5-10 procent at de virksomheder som klare sig videre fra programmet, og ud i det virkelige liv. En ikke uvæsentlig pointe, som først lige er kommet på plads. Men en uddybende forklaring om programmet i sin helhed er en rigtig god ide.

3) Vi havde umiddelbart ikke tænkt på at validere os selv, da vi ser det som et super tilbud, men det kan da godt være, at vi skal skrive lidt om vores pt. 6 tilknyttede virksomheder, vores omsætning på 150 mio, og vores 2 exits i den tocifrede mio. klasse, siden 2006 - så det gjorde jeg lige:-) Men god pointe at få det med på siden, for at skabe tryghed.

Tak for de gode input indtil videre

Mvh Jarl

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)