Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget kan jeg tjene før jeg skal momsregistreres?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Puha, hvor skal jeg starte......

Jeg er helt ny på området og jeg vil gerne starte en webshop.....Jeg har et produkt jeg vil sælge, webshop kan også laves uden de store problemer, osv.

Men alle de regler omkring moms og import gør mig vanvittig. Jeg vil gerne importere en vare fra England og sælge det i min webshop. Da England er jo med i EU, skal jeg ikke betale told, fint. Men hvad med moms?

Jeg har både læst hos skat og har læst her, men forstår stadig intet.Så længe min omsætning er under 50.000 kr. om året skal jeg ikke momsregistreres - fint. Men hvad med mine fakturaer? skal de indeholde moms værdien eller hvordan? 

Eksempel:

Jeg køber en vare i England for 100 kr. ink. forsendelse, engelsk moms osv.

Jeg vil gerne sælge denne vare for 200 kr. så jeg har 100 kr fortjeneste.

Skal jeg så sælge varen for 250 kr. for at gøre det lovligt og med moms? Eller hvordan?

 

På forhånd tusind tak for hjælpen. 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis din omsætning er under 50.000 betragtes du som hobbyvirksomhed af skat, og skal derfor ikke momsregistreres. Det er kun momsregistrerede virksomheder der kan fratrække og pålægge moms. Det vil sige, at medmindre du vælge at lade dig registrere, så skal dine faktura ikke indeholde moms. Det er jo fair nok, når du ikke betaler dem til staten, at du heller ikke indkræver dem.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du bruger lidt tid på søge her på Amino, finder du svar på alle dine spørgsmål.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for Jeres svar, jeg vil prøve at søge lidt mere.

Det er bare så overvældende...Og jeg vil bare i gang! Big Smile

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Såfremt du ikke er momspligtig i DK (omsætning under 50.000) skal du ikke foretage dig noget i momsmæssig henseende. Du skal dog være opmærksom på at du ikke må oplyse et momsbeløb på dine faktura, når ikke du er momsregistreret

Dit casflow bliver således:
UK Varekøb inkl. 17,5% moms, kr. 100
DK Salg (ingen moms!), kr. 200
Fortjeneste, kr. 100

 

Hvis du bliver momspligtig eller du lader dig frivilligt momsregistrere, skal du oplyse UK leverandøren dit momsnummer, hvorefter denne kan sælge varen til dig uden UK moms (dit momsnummer SKAL fremgå af leverandørfakturaen). Du skal nu selv angive en EU erhvervelsesmoms som du skal afregne over for skat (samme moms tillægges din købsmoms, så du får fradrag for samme beløb)

Dit cashflow bliver således (i parantes anført, såfremt din salgspris inkl. moms skal være uændret, kr. 200):
UK Varekøb excl. 17,5% moms, kr. 85
Afregning af EU-moms, kr. 15
Fradrag for købsmoms, kr. 15

DK Salg, med tillæg af moms, kr. 250 (kr. 200)
- afregning af salgsmoms overfor skat, kr. 50 (kr. 40)

Fortjeneste, kr. 115 (kr. 75)

 

Fra København
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Christian S for den uddybende forklaring :)

Fra Odense
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt med... Kan man slippe for at betale moms, hvis man indporter vare hjem til videre salg og man holder sig til under 50.000kr. om året?

Mvh Human

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja i princippet, men som tidligere nævnt må du heller ikke opkræve moms.

Jeg vil dog anbefale i forbindelse med import fra udlandet, at du lader dig registrere uanset omsætningens størrelse, idet du herved enten undgår at skulle betale moms ved import fra EU eller kan modregne denne i din udgående moms (salgsmoms). Dette ville også gøre samhandelen med udlandet væsentlig lettere, idet du herved signalerer en virksomhed.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

HrHumani:
Jeg er ikke helt med... Kan man slippe for at betale moms, hvis man indporter vare hjem til videre salg og man holder sig til under 50.000kr. om året?

NEJ!

Hvis du ikke er momsregistreret vil din varer blive pålagt moms i det land, hvor sælger hører til (gælder for EU-lande).

For varer der kommer fra ikke EU-lande påløber der dansk moms plus told.

Malene

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Malene:

HrHumani:
Jeg er ikke helt med... Kan man slippe for at betale moms, hvis man indporter vare hjem til videre salg og man holder sig til under 50.000kr. om året?

NEJ!

Hvis du ikke er momsregistreret vil din varer blive pålagt moms i det land, hvor sælger hører til (gælder for EU-lande).

For varer der kommer fra ikke EU-lande påløber der dansk moms plus told.

Malene

Hej

Malene har fuldstændig ret, hvor min anbefaling i forbindelse med import bør være en korrekt registrering med CVR-nr. og importørregistrering.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)