Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny EU-lov: Alle cookies skal godkendes af brugeren!!!???

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:55

Ja, det er i sandhed et tåbeligt direktiv de der har fået vedtaget! Vi har også haft en længere snak om det ovre på min blog: http://www.demib.dk/cookies-1120.html og i går havde vi det oppe at vende på StrikePoint.

Men direktivet ER vedtaget. Så med mindre de laver et nyt, der ændrer det første VIL dette blive til lov. Det SKAL implementeres i alle EU lande inden april 2011.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:02

Hvad betyder dette i forhold til at kunde går ind og vil handle? Kan de gennemføre en handel uden at skulle give ok til disse ting? og er det »kun« i forhold til log-in/statistik mv. ?

Hvad betyder det her helt specifikt for en webshop?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 20:06

Helle - houseofkids.dk:
Hvad betyder det her helt specifikt for en webshop?

Ingenting!

Det vil fortsat være tilladt at anvende cookies uden at spørge i en webbutik, hvor det er cookies der holder styr på indkøbsprocessen.

Henrik

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:10

Nej, Henrik, det er en fortolkning som der ikke er hold i endnu. Loven er ikke skrevet, så det er rent gætværk du kommer med. Jeg ville ikke anbefale Helle at kæmpe den sag i retten!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3349
Skrevet kl. 20:11

Hejsa.

Er det ikke en katastrofe i forhold til salgssporing ???

Politikere burde have forbud mod brugen af "bevidsthedsudvidende stoffer".

Hold kæft nogle jubelidioter.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:15

Jørgen Olsen:

Politikere burde have forbud mod brugen af "bevidsthedsudvidende stoffer".

Jeg tror det er lige omvendt :)
- de skulle have røget lidt mere og stærkere

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 20:28

Mikkel deMib Svendsen:
Nej, Henrik, det er en fortolkning som der ikke er hold i endnu. Loven er ikke skrevet, så det er rent gætværk du kommer med

Direktivet giver mulighed for at  at der anvendes cookies, hvor det er strengt nødvendigt - eksempelvis for at styre en købsproces i en webshop. Du har ret at det ikke er fremsat forslag til dansk lovgivning, men personligt finder jeg det udelukket at de danske myndigheder vil forsøge at anlægge en linie, der er mere restriktivt end EU-direktivet lægger op.

Henrik

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:33

Henrik Krogh:

Direktivet giver mulighed for at  at der anvendes cookies, hvor det er strengt nødvendigt - eksempelvis for at styre en købsproces i en webshop. Du har ret at det ikke er fremsat forslag til dansk lovgivning, men personligt finder jeg det udelukket at de danske myndigheder vil forsøge at anlægge en linie, der er mere restriktivt end EU-direktivet lægger op.

Henrik, du glemmer den anden forudsætning - nemlig at det skal være klart for brugeren, at der VIL blive sat en cookie. Og det ER det altså ikke når de går ind i en shop. Og da slet ikke for de cookies vedkommende, som har med trackingen, frem for handelsprocessen at gøre.

Så igen, at satse på denne undtagelse kan blive en MEGET dyr fornøjelse for dem der gør det.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3349
Skrevet kl. 20:43

Mikkel deMib Svendsen:
Så igen, at satse på denne undtagelse kan blive en MEGET dyr fornøjelse for dem der gør det.

Uagtet, så satser jeg på at I alle sammen står solidariske med mig og kæmper mod systemet - der er sgu ikke nogen der skal bestemme om jeg laver cookies eller ej !!! :-) For hver webshop der som følge af den nye eu-lov holder op med at bruge cookies vil jeg placere to cookies ekstra på hver af mine besøgendes maskiner.

Det virker som en stor konspiration - det må være Microsoft der har opfundet et alterantiv til cookien som de så har patenteret. Dernæst har de nok købt EU's direktør en flot Mercedes - og wupti, så er det slut med cookies. Om et års tid kan vi ikke længere bruge cookies, men mod beskedne royalities til Microsoft kan vi placere doughnuts på folks computere og dermed opnå samme funktionalitet.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)