Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb/leasing af varebil ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg køber efterhånden så stort ind at jeg må have mig en større varebil.

Er der nogen der ved noget om dette marked - hvad kan betale sig ?

Køb eller leasing ?  , Brugt eller ny.  Købe herhjemme eller Tyskland osv.

Når det er udelukkende til erhverv, er det vel gule plader ? eller er der ændret i de regler..

Mvh

Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:45

Hej Jesper!

I øjeblikket er forhandlerne meget sultne. Jeg har fået rabat (endda uden at spørge efter det) på 35-40000 på en alm. kassevogn til 170-200.000

I øvrigt er der adskellige "private" /firmaer, som af den eller anden grund (....) gerne vil af med deres igangværende leasignkontrakt. Her kan du spare rigtig mange penge. Ofte vil de lade kontrakten overgå til dig. Blot skal du fortsætte kontrakten og står så selvfølgelig med bilen ved kontraktens udløb.

Her sparer du ikke kun 1. gangs ydelsen som ofte ligger på15-20% , men du får også en bil hvor der allerede er afdraget måske 1-3 år af kontrakten. - Kig evt. på bilbasen.

Mvh

Birger

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42

Hej Jesper!

Prøv Slagelse Biludlejning(Lars)...flere af mine kunder inden for slikbranchen langtidslejer deres varebiler

hos til til efter sigende en meget fair pris.

/peter

Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:01

Hej Jesper

Med en fortid i bilbranchen, vil jeg helt klare svare: LEASING (når vi snakker erhverv). Fordelen ved leasing er jo, at du binder meget mindre kapital ved blot at skulle lægge udbetalingen. Når så afdragene begynder, har du tilmed den fordel at beløbet er fradagsberettiget og kan køres over driften af dit firma.

Jeg har nære kontakter hos CitoLeasing som er uvildigt leasingselskab i Glostrup. De skaffer nøjagtig den bil, du vil have og køber dem direkte af importøren til den billigste pris. De har også lagerbiler, som kan leveres omgående, kig på: www.citoleasing.dk

Hvis du vil have et direkte nr. til min kammerat eller han skal ringe dig op, så får vi hurtigt arrangeret dette! God jagt..

Mvh

Søren

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:35

Hej

Mange tak for de forsk. muligheder.

Jeg tror leasing lyder mest fornuftigt - og Søren

jeg vil gerne have et tel. til din kammerat.

Mvh

Jesper

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:45

Jeg bliver fortalt at det er meget billigere at købe/lease bilen i Tyskland.

Nogen der ved hvordan det fungerer, eller måske kender firmaer der ?

Mvh

Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper!

Mht. tysk leasing - så prøv Flegaard i padborg. De gør / har gjort en del i tysk leasing. - I hvert fald når det gælder hvidplade biler. Men et forsøg værd.

Et lille råd - hvis du vælger leasing, så tænk dig om mere end 2 gange, når du skal vælge hvilken form for leasing. Der er både finansiel og oprationel leasing. "Fordelen" ved oprationel leasing er at du blot skal aflevere bilen igen ved kontraktens udløb.... men pas på..... der er ved ingåelse af kontrakten ingen grænser for, i hvilken stand du må aflevere bilen i. Almindelige "bilka buler" slidtage osv.  er "selvfølgelig ingen problem" (siger sælger) - Men virkeligheden er desværre ofte en anden og med et girokort til følge.....

Så jeg vil bestemt vælge finiasel leasing, hvor du selv står med bilen og indfrielsesbeløbet, efter kontraktens udløb. Få sat restbeløbet realistisk lavet, så du er mere end sikker på at bilen kan indbringe beløbet ved et evt. salg. Et par hundrede ekstra om måneden mærkes mindre, end måske en negativ friværdi på 10-30.000 når kontrakten skal indfries.

Held og lykke

Birger

Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 12:58

Jesper Laugesen:

Hej

Mange tak for de forsk. muligheder.

Jeg tror leasing lyder mest fornuftigt - og Søren

jeg vil gerne have et tel. til din kammerat.

Mvh

Jesper

Hej Jesper

Troede at jeg fik mails på denne tråd, men åbenbart ikke. Derfor det lange fravær!

Fang Jacob på: 30984716 og sig, at du har snakket med Søren fra Århus.

Mvh

Søren

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)