Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Link building strategi

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

ad 2) Det du skal outsource er så det, du ikke selv er stærkest til. Hvis du vil outsource det hele, kan du finde nogle kvalitetsfolk og overlade det hele til dem - eller du kan gå efter nogle til lav pris, hvor du så selv dikterer helt præcis (nærmest ned til det sidste punktum), hvad de skal gøre for dig.

Det var lidt input herfra. God fornøjelse med det.

Det er netop det jeg godt kunne tænke mig at vide; HVAD skal jeg diktere de skal lave til punkt og prikke? Hvis du kender svaret, så hjælper jeg gerne med din næste powerpoint præsentation ;-) 

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 08:09

@Tobias

Lad for alt i verden være med at vælge en "discount" service, hvis du ikke i forvejen har 110% styr på hvad de skal lave (det ved jeg naturligvis ikke om du har). Det er ikke fordi det nødvendigvis vil give et dårligt resultat, men hvis du ikke har erfaringen til at fange problemer i opløbet og nemt rette eventuelle fejl, så kan man nemt ende med at spilde en masse tid.

-----

Jeg skal gerne indrømme, at jeg intet ved om PowerPoint, men jeg vil gætte på, at du vil kunne få nogle uhyggeligt gode links ved at lave gratis PowerPoint templates til virksomehder/bloggere, som henvender sig til folk, der arbejder som konsulenter.

Et eksempel kunne f.eks. være SEO bloggere, som skriver til andre i SEO industrien. Hvis du lavede et PowerPoint template, som var skræddersyet til at bruge til at lave en præsentation om SEO (enten en gennemgang af hvad man vil lave, eller til en evaluering af resultaterne), så kunne jeg forestille mig, at i kunne finde en win/win situation, hvor de giver dit template gratis til deres læsere, og du får et link på siden.

SEO eksemplet er søgt, og jeg er sikker på, at du vil kunne finde nogle bedre kandidater ved at kigge på hvem der køber dine templates.

Der vil naturligvis være en del arbejde forbundet med det, men til gengæld vil du få links, som er langt mere værd end dem du kan få fra kataloger, og det vil være noget nær umuligt for dine konkurrenter at "kopiere" din backlink profil.

Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 08:39

JakobP:

@Tobias

Lad for alt i verden være med at vælge en "discount" service, hvis du ikke i forvejen har 110% styr på hvad de skal lave (det ved jeg naturligvis ikke om du har). Det er ikke fordi det nødvendigvis vil give et dårligt resultat, men hvis du ikke har erfaringen til at fange problemer i opløbet og nemt rette eventuelle fejl, så kan man nemt ende med at spilde en masse tid.

-----

Jeg skal gerne indrømme, at jeg intet ved om PowerPoint, men jeg vil gætte på, at du vil kunne få nogle uhyggeligt gode links ved at lave gratis PowerPoint templates til virksomehder/bloggere, som henvender sig til folk, der arbejder som konsulenter.

Et eksempel kunne f.eks. være SEO bloggere, som skriver til andre i SEO industrien. Hvis du lavede et PowerPoint template, som var skræddersyet til at bruge til at lave en præsentation om SEO (enten en gennemgang af hvad man vil lave, eller til en evaluering af resultaterne), så kunne jeg forestille mig, at i kunne finde en win/win situation, hvor de giver dit template gratis til deres læsere, og du får et link på siden.

SEO eksemplet er søgt, og jeg er sikker på, at du vil kunne finde nogle bedre kandidater ved at kigge på hvem der køber dine templates.

Der vil naturligvis være en del arbejde forbundet med det, men til gengæld vil du få links, som er langt mere værd end dem du kan få fra kataloger, og det vil være noget nær umuligt for dine konkurrenter at "kopiere" din backlink profil.

Skarp idé Jakob - kunne forestille mig den her ville give kvalitetslinks. Tak!

Fra Ølstykke
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 205
Fra  Webjuice.dk Skrevet kl. 09:15

også skal du tænke i flere lag - får du et godt link kan du løfte det yderligere ved at tænke kreativt

tjek evt. det indlæg jeg har skrevet her Link building strategi (handler dog mest om hvis du ønsker at bygge din egen linkfarm)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)