Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BLOG til hvad og hvordan

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad gør man når flere medarbejdere i det samme firma taler om BLOG.

Vi har kun en website. Vi har diskuteret emnet i snart 3 måneder. Ingen kan blive enige

og vi har ikke den fornødne viden. En enkelt mener at blogs primært er for enkeltmands

firmaer. Vi i firmaet syntes heller ikke rigtigt, at vi kender nogen virksomheder der blogger

og taler om succes. Hvad er reglerne for blog.

Gode råd søges.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig.

Hvis I i virksomheden hele tiden har nyt at fortælle den undrende verden, så vil jeg anbefale, at I starter en blog på jeres egen hjemmeside.

Herved kommer det godt indhold på hjemmesiden og det kan både brugerne og Google lide.

Om I vil have een person der står for den eller I deles om det, det er et rent praktisk spørgsmål.

Hvis ikke I har noget løbende at fortælle, vil jeg anbefale at lade være.

Venlig hilsen,

Christian

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Corporation.

Blogging handler generelt om vidensdeling men målet og hensigten kan være forskellig fra virksomhed til virksomhed. Blogging er et markedsføringstiltag, som selvfølgelig har til formål at give din virksomhed/produkt/ydelse mereværdi på markedet ved eventuelt, at give dine kunder noget yderligere i form af information.

Indeholdet på ens blog kan bestå af tekst, forum, billeder og videoklip m.m. Så det er op til din marketingsafdeling at være kreative nok til at kunne se og bruge blogging som værdiskabende tiltag for din virksomhed.

Skriv til mig, hvis du har spørgsmål til ovennævnte.

/Glenn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Corporation,

Der er ingen regler for en blog.

I nogle tilfælde er det en enkelt medarbejder der står for at få kommunikeret ud hvad der sker internt i virksomheden, andre virksomheder bruger en række medarbejdere til at brande virksomheden.

PC-WARE (http://blog.pc-ware.dk/) er en af de mindre virksomheder der benytter en række medarbejder til at brande virksomheden, men også til at informerer medarbejder på kryds og tværs.

Rent teknisk er der heller ingen problemer i at sætte en blog op på Jeres hjemmeside, hvad enten det er en eller alle medarbejder der skal have adgang til at bidrage med indhold.

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

En blog er i bund og grund bare en hjemmeside (eller en del af en). Da en blog kan handle om alting lige fra skræddere på Savile Row og at bage desserter til Google Adwords så kan man nemt komme ud for, at folk har vidt forskellige opfattelser af hvad en blog rent faktisk er, og derfor taler forbi hinanden.

Hvis tanken om en blog har det med at køre diskussionen i hårdknude for jer, så kan det måske være en ide at droppe tanken om en blog en stund, og i stedet diskutere muligheden for at tilføje en sektion på jeres hjemmeside

Senere kan I så overveje, om "blog" mærkaten vil passe til den.

Hvis du gerne vil have en let fordøjelig introduktion til blogs for virksomheder, så er en udemærket artikel på Wikipedia . Det er ikke fordi jeg mener den artikel er "den bedste", den dækker dog en god portion af de forskellige ting man kan med en blog, uden det bliver alt for avanceret.

Nedenfor er et par eksempler på virksomheder, som blogger (tilfældigt udvalgte fra min RSS reader).

http://googleblog.blogspot.com/

http://www.stormhoek.com/blog/

http://www.conseo.dk/blog

http://37signals.com/svn/

http://www.freshbooks.com/blog/

Fra Odense C.
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er blevet sagt meget af det rigtige i denne tråd allerede. Men det vigtigste som jeg vil understrege er merværdi... Det i kan tilføre jeres firma/produkt er ekstra viden og menneskelighed. 

Ved at blogge ærligt og åbent kan i også få en troværdighed som er svært at opnå ved reklamer og "normal" marketing. Det i rør ved er noget af det sværeste inden for marketing da det i skriver på en blog kan ramme jer igen, da indholdet typisk er mere "ærligt" og nede på jorden... eller det er meningen det skal være det... for ellers kan i bare lave et nyheds arkiv.... For brug ikke bloggen kun til at komme med nyheder om hvor gode jeres produkter er.... brug den til at fortælle hvem i er og give ekstra indsigt i hvordan jeres kunder bedst udnytter produkterne. Så får i skabt en blog med de ting så er det næsten ikke til at betale for penge

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være en idé for jer at starte med twitter (som i sikkert kender- og er en mini-blogging service), så i eventuelt kan se om det var noget for jer.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)