Kære Amino brugere.
|
Hej Daniel
Hvis du skal lave noget vil jeg anbefale digat lave det i <div></div> sammen med CSS du vil opnå lang bedre resultat samt mere overskuelig HTML kode.
/allan
Kære Amino brugere.
|
Hej Daniel Hvis du skal lave noget vil jeg anbefale digat lave det i <div></div> sammen med CSS du vil opnå lang bedre resultat samt mere overskuelig HTML kode. /allan
|
Tabeller bruger du når du skal bruge tabeller. Et design er ikke en tabel, så den koder du i divs. |
Tabeller bruges til at strukturere indholdet på hjemmesiden, mens bokse <div></div> sammen med CSS, bruges til at strukturere designet på hjemmesiden, altså hjemmesidens overordnede design. Du får som de andre siger en langt mere overskuelig kode, og samtidig kan du også styre designet og indholdet langt bedre. et eksempel er at man i XHTML koden kan have det struktureret på en måde, mens du visuelt (CSS) kan have det struktureret på en anden måde. ud over det laver man også betydeligt mindre kode, altså skal browseren læse og fortolke mindre kode og dermed bliver siden også lidt hurtigere. Der er mange fordele ved at bruge div i stedet for tables. MVH Kim |
Kim Tetzlaff
🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig