es.powerpointing.com vil gøre det muligt for dig at sætte "geo-targeting" i Google webmaster tools til Spanien. Dette er så absolut en fordel. Et subdomæne gør det også muligt at hoste sitet i spanien hvis det bliver aktuelt. på minussiden tæller at et nyt subdomæne er længere om at opbygge anciennitet / autoritet. Men på den lange bane mener jeg det er den bedste løsning.
Google kigger på rigtig mange faktorer, og en af dem (Mener mange) er placeringen af serveren. Det giver fin mening, idet der vil være længere svartider fra en server på "den anden side af internettet" end end der er tæt på, og derfor gør Google deres kunder en tjeneste ved at smide dem hen til den "hurtige" side.
Når det er sagt, så tror jeg placeringen af serveren er en ret lille faktor for Google, men derfor kan det jo godt være at du på et tidspunkt får så meget succes at det er rentabelt at sætte en server op i et andet land, til at håndtere denne trafik. Det kan f.eks. være for at få billige trafikpriser i landet, eller bare fordi du ikke har råd til at være offline når land A og land B mister forbindelsen.
GIver det mening IKKE at lave subdomæne og købe separate domæner til de andre sprog? Fx, hvis powerpointing.es ikke findes, så kunne vi købe et helt 3. domæne, eller mister man ancienitet?