Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Siden på flere sprog - hvilken url?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Jesper. Endelig noget relevant viden :-)

Betyder det meget det med serveren? I så fald, så forstår jeg ikke logikken bag - jeg kan da være ligeså god som dem i Spanien!?

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 22:22
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Jesper Jørgensen:
es.powerpointing.com vil gøre det muligt for dig at sætte "geo-targeting" i Google webmaster tools til Spanien. Dette er så absolut en fordel. Et subdomæne gør det også muligt at hoste sitet i spanien hvis det bliver aktuelt. på minussiden tæller at et nyt subdomæne er længere om at opbygge anciennitet / autoritet. Men på den lange bane mener jeg det er den bedste løsning.

Jeg her helt enig med Jesper.

Du kan læse mere herom her: International SEO

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 22:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Google kigger på rigtig mange faktorer, og en af dem (Mener mange) er placeringen af serveren.
Det giver fin mening, idet der vil være længere svartider fra en server på "den anden side af internettet" end end der er tæt på, og derfor gør Google deres kunder en tjeneste ved at smide dem hen til den "hurtige" side.

Når det er sagt, så tror jeg placeringen af serveren er en ret lille faktor for Google, men derfor kan det jo godt være at du på et tidspunkt får så meget succes at det er rentabelt at sætte en server op i et andet land, til at håndtere denne trafik. Det kan f.eks. være for at få billige trafikpriser i landet, eller bare fordi du ikke har råd til at være offline når land A og land B mister forbindelsen.

Mvh

Janus

Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 07:00

GIver det mening IKKE at lave subdomæne og købe separate domæner til de andre sprog? Fx, hvis powerpointing.es ikke findes, så kunne vi købe et helt 3. domæne, eller mister man ancienitet? 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:56

Et lokalt .es domæne gør det ihvertfald nemmere at opbygge troværdighed hos brugerne og få dem til at konvertere hvis de skal have penge op af lommen.

Mvh Jesper

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)