Siden på flere sprog - hvilken url?
Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Tobias Schelle
Skrevet
23-11-2009 kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Svar
Jeg er i gang med at få oversat PowerPointing.com - Download PowerPoint Templates til flere sprog.
Vi har ikke mulighed for at købe alle .dk, .es, .fr osv. Så hvad er mest optimalt til SEO :
dk.powerpointing.com eller powerpointing.com/dk? Eller måske et 3. alternativ?
Svar
Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
vil største delen af Jeres kunder komme fra DK eller udlandet(eng. sprogede lande) eller et helt 3 sprog?
Hvis DK så fokuser på endelsen .dk
Hvis eng. sprogede lande, så fokuser på .com (og pladser gerne hostingen i det land med størst kunde potentiale).
Hvis et tredje sprog så ja... samme som i 1 bare med det land ;)
Svar
Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Tobias Schelle
Skrevet
23-11-2009 kl. 17:24
Svar
Meningen er jo at danskere kommer ind på det danske site. Spanks-talende til det spanske site osv. I det tilfælde, hvad er så bedst?
På nuværende tidspunkt får vi besøgende fra 220 lande - 60% fra Nord Amerika
Svar
Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Uden at kende dine statistikker vil jeg umiddelbart hælde til .com, hvor du så laver .com/dk .com/es etc.
Svar
Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Tobias Schelle
Skrevet
23-11-2009 kl. 17:35
Svar
hvad er fordelen ved powerpointing.com/es frem for es.powerpointing.com?
Svar
Tilmeldt 24. Jun 07
Tilmeldt 24. Jun 07
Det var da rimelig tidsspild, det spørgsmål :-)
Nu kunne jeg se på tallet, at der var noget galt, så det tog ik særlig meget tid.
Men hvordan har du lige klaret, at få besøgende fra samtlige lande i hele verden? Det lyder virkelig vildt ;D
Svar
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Jesper Jørgensen
Skrevet
23-11-2009 kl. 22:18
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Svar
es.powerpointing.com vil gøre det muligt for dig at sætte "geo-targeting" i Google webmaster tools til Spanien. Dette er så absolut en fordel. Et subdomæne gør det også muligt at hoste sitet i spanien hvis det bliver aktuelt. på minussiden tæller at et nyt subdomæne er længere om at opbygge anciennitet / autoritet. Men på den lange bane mener jeg det er den bedste løsning.
Mvh Jesper Jørgensen
Svar
Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Tobias Schelle
Skrevet
23-11-2009 kl. 22:21
Svar
Tak Jesper. Endelig noget relevant viden :-)
Betyder det meget det med serveren? I så fald, så forstår jeg ikke logikken bag - jeg kan da være ligeså god som dem i Spanien!?
Svar
Tilmeldt 14. Dec 05
Grosen Friis
Skrevet
23-11-2009 kl. 22:22
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person
Svar
es.powerpointing.com vil gøre det muligt for dig at sætte "geo-targeting" i Google webmaster tools til Spanien. Dette er så absolut en fordel. Et subdomæne gør det også muligt at hoste sitet i spanien hvis det bliver aktuelt. på minussiden tæller at et nyt subdomæne er længere om at opbygge anciennitet / autoritet. Men på den lange bane mener jeg det er den bedste løsning.
Jeg her helt enig med Jesper.
Du kan læse mere herom her: International SEO
/Grosen Friis
Svar
SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk