Men ved alt hvad man har brug for, hvor den kommer fra, hvilke druer den er blevet lavet på, hvilken mad den går godt sammen med og hvilken smag den har.. Forskellen er at man ik kender mærket!
Mærket er oftest det der hænger sammen med identifikatioen og sikkerheden for kvaliteten, så du vil ikke få vin interesserede til at hoppe på den.
Men tit køber vi vine fordi vi kender mærket, ikke fordi vi rigtig kender smagen.. Her kan man opdage nye vine, som måske smager bedre end den man kender mærket på! Der tager du ganske enkelt fejl. Man køber netop den vin man køber oftest fordi man kender smagen. Hver vin vil være folieret pænt ind og der kan stå en hilsen på bagsiden af flasken.. Desuden vil der være en stregkode på bagsiden af flasken, hvor vedkommende der køber vinen kan ligge en lille video eller andet på.. For avanceret. Ingen der har den interesse, udover som sjov gimmick. Dette kræver en 3.g mobiltelefon, men så tager man et billede med sin mobil og bruger en applikation til at scanne billedet, hvor efter der dukker en video op på ens mobil.. Uinteressant. Jeg må sige, der er et eller andet jeg ikke forstår, det er som om du har svært ved at acceptere at folk ikke forstår eller støtter din idé. Nogle gange må man som idémager acceptere at ens idéer ikke kan bruges eller "omsættes" da der ikke er et marked for det. Vin er en nydelse der oftest hænger sammen med tradition og velvære. Vin er ikke noget der skal gøres til et teknologisk vidunder med videostregkoder eller andre gimmicks der er ubrigelige for det der er formålet: Nydelse. Jeg tror du er nødt til at erkende, at der er nogle varegrupper (heldigvis) der ikke egner sig til alskens teknologiske spidsfindighederm herunder vin, whiskey, carmembert oste osv osv. Hvis du derimod lavede det med spiritus og alskens blandinger, så kunne du sikkert få nogle teenagere og unge partyfreaks til at synes det var en god idé. Men de vil gå kolde når de ikke kan få leveret varen 30 min efter de har fundet en god blanding. Hvis du derfor kan lave et koncept med, at der er et blandingssted i hver by der kan levere varen ud indenfor et bestemt tidsrum, så tror jeg det kunne hitte. Der kan være meget sjov og ballade i at mixe drinks man ikke kender til og så få det leveret 30 min efter. |
Og sælge det for 300-400 per 1 liters blanding + levering. Det kunne du tjene kassen på.