Jeg nærmer mig tidspunktet hvor jeg skal skifte min gamle hjemmeside ud med en ny. Jeg skifter til en Joomla-hjemmeside (den nye ligger pt. på joomla.tinocordes.dk) og derfor bliver strukturen og undersiderne lidt anderledes. Er der nogle ting jeg bør gøre?
For eksempel overvejer jeg at give mine undersider nogle nye filnavn. Jeg regner med at ændre webdesign.html til kreativt-webdesign.html og referencer.html til grafiske-referencer.html. Bør jeg så sørge for at videresende besøgende fra de gamle sider, og hvordan?
Er det overhovedet en god idé at ændre de filnavne i forhold til søgeoptimering?
Fluen har allerede svaret fornuftigt. Men oveni skal du så også huske at lave en 301 redirect fra dit midlertidige domæne til hoveddomænet.
(joomla.tinocordes.dk er nemlig allerede indekseret af søgemaskinerne, så for at undgå knas med duplicate content, skal du redirecte til hoveddomænet, når test-domænets levetid er slut).
Smid sh404sef på din Joomla installation. Det synes jeg selv gør det rigtigt nemt, at redirecte og holde styr på de satans url'er (og dc, metatags osv. for den sags skyld).