Når jeg står i situationen som lejer er jeg 100% ligeglade med hvad udlejeren føler og ikke føler, det kommer ikke mig ved. Det eneste der betyder noget er om udlejeren kan stille mine behov.
Derudover håber jeg ikke, at du med den holdning du lige har fremvist, er en af dem som piver over at de ikke kan få udlejet deres lejligheder ;)
Den bygning vi boede i, på Østerbro, havde 7 eller 8 lejligheder tomme. Det var nu også nogle ret ynkelige lejligheder ... primært pga utætte vinduer, men vi gav da godt 10k/mdr for den. Så jeg nægte altså at tro at markedskræfterne ikke gælder på Østerbro.
Jeg har en ganske fornuftig indkomst, en stabil indkomst og jeg er normalvis en rolig lejer. Alt i alt en okay fangst af en lejer at være, men hvis står overfor en leverandør der ikke kan svare mig på stedet så går jeg videre til næste potentielle leverandør. Det er fint nok hvis der står en eller to lejere i kø foran mig som har fået lovning på lejligheden, de skal selvfølgelig have den lovede førsteret. Men jeg gider ikke give forhåndsgodkendelser og sende kontrakter til underskrift eller hva fa... de nu finder på af tosse streger.
Jeg kan da godt forstå dine synspunkter hvis du løber ind i udlejere af den type. Men der er meget stor forskel på om markedskræfterne er i spil eller ej på Østerbro. Her hvor jeg bor, der er så stor efterspørgsel og der er ordnede forhold, derfor ingen udfordringer i udlejning.
Enklaven Østerbrogade, Strandboulevarden, Randersgade og Århusgade er meget efterspurgt og stort set umulig at komme i nærheden af, derfor stadig udlejers marked.
Vi søger en 2- eller 3-værelses lejlighed (helst 3) beliggende i København (K, Ø, V, S, N, NV, SV og Frederiksberg) - rigtig gerne centralt og tæt på offentlig transport.
Hej Kasper,
Har du tjekket, om I opfylder kriterierne for fleksibel udlejning? Med disse regler kan man springe utroligt langt op på ventelisten: http://3b.dk/boliger/flek_udlejning.htm
(www.3b.dk - klik på Udlejning i venstremenuen - og bladr ned i bunden og find linket til Ny fem-årig aftale om fleksibel udlejning i Københavns Kommune)
Andre almene boligselskaber kører også med fleksibel udlejning.
@Mikkel: Tror desværre ikke det er helt så let som du gør det til, men tak for hjælpen alligevel.
@Lagersalg123: Enig. Udlejeren vil helst se alle an, så de kan vælge den/de person(er) der virker mest potentielle.
@Jimmy: Tak for svar! Havde faktisk faldet over det før, men var aldrig kommet videre med det, da vi søgte bolig akut, men vil helt sikkert kigge på det nu. Så tak for det :-)