Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af dansk domæne fra domænehaj

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit firma vil gerne købe et domænenavn - lad os kalde det "ymer.dk". Altså et helt almindeligt dansk ord, som ikke kan ejes som sådan.

Problemet er at "ymer.dk" allerede er registreret. Jeg spurgte pænt om domænet var til salg og jeg bød samtidigt 5.000 kr. Vedkommende der har registreret det vil dog ha' 15.000 kr. for at overdrage domænet. Jeg fik svaret: "Det svarer til de udgifter vi har haft indtil videre". (Dette tror jeg ikke på, da et domæne koster 45kr om året i afgift).

Jeg kan se at vedkommende har registreret 50+ forskellige domæner. Og ingen af disse har en www. Det er ligeledes almindelige danske ord som f.eks. "vinter.dk", "spisestedet.dk" og andre i samme stil.

Vores firma er Danmarks førende "ymer"-detailhandelkæde og vi har tænkt os at lave et site til gavn for alle "ymer"-spisere.

Hvad gør jeg? Kan jeg føre en sag i domæneklagenævnet eller skal jeg bide i det sure æble og betale de 15.000 kr? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:49
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Er det et normalt navn og ik unikt, så får du svært ved at klage... Så er eneste løsning at hive lædderet op af baglommen og tømmen den ;D

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 15:51

Ville aldrig give 15.000 kr for et domæne, til sådan en domæne haj. Jeg hader domæne hajer godt og grundigt, de burde ikke have lov til at eje domæner, hvor der intet indhold er på!

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:03

Jeg vil ikke anbefale dig at købe det. Ved at købe det, støtter du domæne hajerne. Hvis de får solgt bare ét domæne til komplet 100 % overpris, ja så har de råd til at købe 300 styks mere. Og det gør de..

Jeg vil anbefale dig at finde på noget andet. Ymer.dk er selvfølgelig det optimale, men brug kreativiteten og find på noget andet.

Det er ren principsag fra min side, at jeg ikke vil støtte folk, som opkøber domæner for at tage en overpris.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:13

Du har en chance for at få det overdraget da de ikke bruger domænet, men du risikerer også at bruge unødige penge på sagsomkostninger. Jeg ville bide i det sure æble og købe domænet for 15.000 kr., du kan jo evt. starte med at byde 10.000 kr.

Sommerhuse.dk blev solgt for godt 200.000 kr. i 2007, du kan læse nyheden her: http://www.pressesystemet.dk/default.asp?id=1521

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40

Så vidt jeg ved er det forbudt at "købe" domæner med videresalg for øje.

Domæneklagenævnet.  ?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 16:45

Hvis i kan bevise, at de har domænet med videresalg i tankerne, så strider det jo imod "Lov om internetdomæner" (nr. 598) $12 stk. 2.

Der har for nyligt været en sag om domænet Orango.dk, som faktisk er meget spændende. En virksomhed, der for nyligt har fået patent på ordmærket "Orango", som opkrævede domænet Orango.dk fra én, der havde haft det i flere år (tror det var 8 år).

Læs mere om sagen her: http://www.domaeneklager.dk/uploads/2009-0099orango.dk

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:46

Yusuf - Billige3Dbriller.dk:

Domæneklagenævnet.  ?

Glemt det: http://www.amino.dk/forums/p/74697/470334.aspx#470334

Det vil koste dig mere end 15k i ORM bagefter

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 523
Skrevet kl. 16:47

Yusuf - Billige3Dbriller.dk:

Domæneklagenævnet.  ?

Ja det troede jeg os det var. troededet skulle ligge noget relevant på eg. ymer.dk ??

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 16:57

intergalactic:

.Hvad gør jeg? Kan jeg føre en sag i domæneklagenævnet eller skal jeg bide i det sure æble og betale de 15.000 kr? 

Jeg vil nu mene, at dette kommer an på, hvor meget det haster at få rådigheden over domænet. Fører du en sag i domæneklagenævnet kan denne trækkes i langdrag, og sagtens tage 4 måneder (egen erfaring) - Så hvis du har tid til at vente bør du føre en sag, hvis du ikke har tid til at vente 3-4 måneder - eller mener at du kan tjene 15.000 kr. på sitet i den periode, giver svaret vist sig selv.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)