Nej det skal man ikke, og det kommer heller ikke til at virke. Men heldigvis er det meget nemt at få en kode til hver side, som du så har mulighed for at se statistik for hver hjemmeside.
Hvorfor kan man ikke det ? - og hvorfor vil det ikke komme til at virke.
Ja selvfølgelig har jeg har en konto - og jeg har 50 koder i forvejen! Netop derfor ville jeg gerne samle det her projekt på samme kode - da det er fælles tal der skal trækkes!
Det kan man godt, men fordele og ulemper afhænger meget af hvad relationen er mellem disse sites. Det er dog en klar ulempe hvis forsiden fra alle sites blot trackes som "/" eller "/index.htm", da du ikke vil vide hvilket site de er inde på. Derfor bør du prefixe alle stier med domæne som fx www.projekt.dk/index.htm. Og hvis du ikke tager forbehold vil det tælle for to besøg hvis en bruger følger et link mellem to sites. Statistikker for besøg, unikke besøgende og trafikkilder er nogle af dem der kan blive meget misvisende. www.projekt.dk vil bla. ofte optræde som henvisende websted.
Det kan man godt, men fordele og ulemper afhænger meget af hvad relationen er mellem disse sites. Det er dog en klar ulempe hvis forsiden fra alle sites blot trackes som "/" eller "/index.htm", da du ikke vil vide hvilket site de er inde på. Derfor bør du prefixe alle stier med domæne som fx www.projekt.dk/index.htm. Og hvis du ikke tager forbehold vil det tælle for to besøg hvis en bruger følger et link mellem to sites. Statistikker for besøg, unikke besøgende og trafikkilder er nogle af dem der kan blive meget misvisende. www.projekt.dk vil bla. ofte optræde som henvisende websted.
Den største udfordring i forhold til at lave multi domain tracking er at det let kan gå galt med koden og opdeling af profiler, hvis man ikke har styr på det man laver.
Fx skal alle tværgående links mellem domænerne tagges specielt op (kan dog ske via javascript fil), og grundkoden skal være anderledes.
Fordelen er at man kan se adfærden mellem sitene. jeg ser ikke det store problem i at forsiderne har ens navn, for kan fx returnere en anden værdi for forsiderne til systemet. Man kan kalde dem index1, index2 osv.
begrundelsen for at lave en tværgående sporing skal være at du på den måde kan se hvor mange forskellige brugere, som total set har været på blot et af dine sites. Hvis du ikke har stort behov for dette tal, så ville jeg ikke lave multi domain tracking, med mindre du enten selv har utrolig godt styr på sagerne, eller at du hyrer nogle til at hjælpe dig med det.