I min bog E-Pusher, skriver jeg om valget af e-handelsløsning og det er et svært emne. Alle har deres forskellige krav og ønsker og derfor er der ikke et bestemt valg der er godt for alle. Derfor vil jeg gerne lave en checkliste som folk kan bliver inspireret af, når de skal stille krav til deres leverandør. Indtil videre har jeg: * Er det en hosted løsning eller skal du selv vedligeholde og installere den? * Kan du automatisk præsentere relaterede varer til de varer folk lægger i indkøbskurven? |
Hvad skal en e-handelsløsning kunne?
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
Hej Martin Jeg er lige blevet færdig med light udgaven og den ER GO... Jeg glæder mig til at læse mere fra dig, når bogen kommer i sin endelige form... Jeg har et par små tilføjelser, som jeg håber at du kan bruge, -og som jeg ihvertfald selv er blevet klogere omkring end da jeg købte min løsning. * Er der et ordentligt statistik modul med, eller kan det udvikles/tilføjes 3. part. -Det er guld værd at vide hvor kunder kommer ind og hvor de går ud. Og så lige et par kommentarer til det, som du allerede har skrevet: * Er løsningen søgemaskinevenlig? (alle som jeg har snakket med af leverandører siger JA DA, men nogle er mere end andre. Jeg ved ikke hvordan man kunne skrive det på listeform, men du har jo også et helt afsnit vedr. dette, så det er måske ikke så vigtigt lige her i bogen) * Hvordan er firmaet kundeservice? (mangler lige et s i firmaets Som sagt, så syntes jeg at din bog er SUPER og jeg ville ønske at den havde været der, da jeg startede, for så havde "børnesygdommene" nok været lettere at komme over :-) |
Affilaite software shopping Cart Software Email Management Payment Processing Ad Tracking Recurring Billing Product Management Customer Management Autoresponder Management Membership and e-Product Protection Software Måske kan du bruge et par af dem. Du må selv oversætte til dansk ;-) |
Et par punkter tilføjelser: Hvor let er det at oprette nye varer (vi modtager ofte nye varer, og der er meget tid at spare i det system vi har nu i forhold til det vi havde før) Mulighed for at kunden kan tilmelde sig nyhedsbrev, og at det er muligt at lave et nyhedsbrev med et godt layout Hilsen |
www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn
Kom endlig med mere! Dbh Martin |
Her er nogle kriterier jeg ville kigge på: Internationalt salg: * Understøttes flere sprog? * Kan priserne vises og betales i flere valutaer. * Kan priserne vises og betales med flere momssatser. Hvem ejer data / løsningen (ved hostede løsninger): * Kan jeg eksportere mine data hvis jeg vil hoste hos en anden udbyder? * Kan jeg bulk uploade produkter, så jeg kan vedligeholde produkterne udenfor webshoppen? /Jesper |
Super input tak! Dbh Martin |
Her et par mere: Hvor tit bliver der lavet opdateringer, og hvordan bliver forslag til ændringer modtaget. Jeg ved ikke hvad ERP system betyder, måske er jeg ikke den eneste? Jeg har en fornemmelse af, at det handler om økonomi, og her er en mulighed også, at webshoppen selv kan skrive pæne fakturaer ud, og at det er let at eksportere adresser til labels. Hilsen |
www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn
Mvh Claus Holm |
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)