Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man leje sig selv ud til et firma?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

 

Jeg er ret ny herinde og håber i kan hjælpe mig med følgende spørgsmål:

Kan jeg med fordel leje mig selv ud til et firma istedet for at blive ansat normalt af firmaet?

Det jeg tænker på her er at jeg gerne ville kunne trække mine køb til stillingen fra, så som hjemme kontor og evt kurser.

Ved at mange håndværkere "lejer" sig selv ud og derved kan trække værktøjer og lignende fra, kan man også det hvis man skal er fuktionær?

Håber i kan hjælpe:)

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hvid du er selvstændig, kan du leje dig selv ud, men du skal lee dig ud til flere forskellige, du mp ikke kun leje dig ud til en, da du så skulle have været ansat.

som lønmodtager / funktionær kan du ikke fradrage værktøj.

Værktøj som er nødvendig for driften af virksomheden kan bogøfres i dit regnskab som udgift, men kræver selvfølgelgi du har e virksomhed og bruger værktøjet, go dermed har indtægt.

nu er det ikke helt klart hvilke værktøj du snakker om, eller hvilke type arbejde

men det skal være relevant

 100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og Velkommen det Landets bedste iværksætter site

 

Jamen det kommer meget an på hvad du vil lave og hvad du vil kunne leje dig selv ud til iforhold til en ansættelse

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde tænkt mig at være sælger i en butik i lidt over 2 måneder. Det kommer nok til at dreje sig om en Telenor butik. Men skal jo nok have en hjemmearbejdsplads hjemme og det jeg gerne ville kunne trække fra er udgifterne ud til arbejdet(Bliver nok offentlig) og en macbook pro, telefon, evt møbler og lignende. (De er jo relevante til at tjene penge og kunne yde det ekstra hjemme fra)

Der vil måske blive lidt arbejde ved siden af med enten at lave hjemmesider eller på anden måde over internettet at tjene penge.

 

Tak Martin.

 

Men det skal være forskellige virksomheder, for at man kan gøre det eller?

Hvordan finder man ud af hva man kan trække fra?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Læs nedenstående link - og du vil opdage at et sælgerjob for en Telenor butik ikker opfylder betingelserne for at være selvstændigt erhvervsdrivende.

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=30530

Sorry to say - men almindeligt befordringsfradrag i det omfang du opfylder betingelserne for dette - og som udgangspunkt 0 kr for hjemmearbejdsplads mv.


Om du får gang i hjemmesider eller anden indtjening via internettet kan medføre ret til fradrag for udgifter der kan relateres direkte til indtjeningen.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det kan du ikke. Det er skjult lønmodtagerforhold. Du skal som minimum have 3 forskellige virksomheder du arbejder for. De er ikke så dumme ved Skat. Desværre. Håber du kan bruge indlægget.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)