Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette forum...

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janus :)

Bodymod har jeg selv brugt en del, og været meget tilfreds med...

Det der med, at I har forskellige bjælker osv.. Er det standard at det er der? Er der en simpel admindel til phpfusion?

Har I selv lavet det?

Jeg vil ikke betegne mig selv som ekspert indenfor disse områder, men jeg plejer at have god tålmodig og hygger mig enormt meget med det..

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:07

SarahR:

Tak for dit svar, Niels,...

Det må egentlig gerne være et comminity - det var en endnu bedre idé..

Jeg vil nemlig gerne kunne lægge forskellige forskning + artikler ud...

Kender du til nogen der er gratis der, altså med cms? Kunne det være disse fx http://php.opensourcecms.com/scripts/show.php?catid=5&cat=Forums

Som sagt er det ikke noget jeg har i sinde at smide penge efter lige nu, da det lige skal være på forsøgsbasis i første omgang :)

Puha.. den er svær.. Du bør nok sætte dig med en kande kaffe/te og et stykke papir hvor du skriver ned hvad du kunne tænke dig i dit system. Så går du dem igennem på siden (tit kan du prøve en demo) og se om de kan det du vil ha.

Men du skal vide at hvis du først har valgt et system, så er det hamrende svært (for ikke at sige umuligt) at skifte over til et der er bedre. Som sagt så anbefaler jeg vBulletin i kraft at jeg sidder i udviklingsgruppen på en stor dansk online-spil klub og vi er ved at teste vBulletins CMS. Vi har kørt med deres forum i snart MANGE år og jeg tror nok at det er testet igennem nu ;) Deres CMS koster $235 som idag svarer til 1.175 kr. Det er en forholdsvis lille sum for at få et godt system.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 23:11

Det har du ret i, Niels...

Jeg sidder skam med kaffe, cigaretter(ups!) og et åbent word-dokument og skriver, skriver og skriver :)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 23:15

SarahR:

Hej Janus :)

Bodymod har jeg selv brugt en del, og været meget tilfreds med...

Det der med, at I har forskellige bjælker osv.. Er det standard at det er der? Er der en simpel admindel til phpfusion?

Har I selv lavet det?

Jeg vil ikke betegne mig selv som ekspert indenfor disse områder, men jeg plejer at have god tålmodig og hygger mig enormt meget med det..

Hej SarahR, 

Dejligt at se en BodyModder herinde.

BodyMod.dk har kørt siden 2005 og lige siden da er der blevet tilføjet "custom" ting til siden. Så dele af det du ser, følger ikke med i standardversionen.

Men det med forskellige bjælker osv. løses typsik blot ved at vælge det rette tema fra start. Derefter kan man klare meget i CMSen - men langt fra alt.

Hvis man vil have nogle specielle ting, så må man kigge på de mange extensions der findes, eller evt. få det lavet specielt til ens forum.

Men i og med at det er gratis, så betyder det også at du kan prøve det af, uden at det koster dig en krone. Så har du et domæne og en server, ja så kan du jo roligt gå i gang med at læse manualen og prøve det af.

/ Janus

Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 23:19

Nemlig - det er gratis! Derfor kan man tillade sig, at prøve det af og skrotte det igen, hvis man ikke finder det passende til ens behov...

Jeg har allerede hosting og har oprettet et underdomæne til min webshop - så prøver jeg at starte der ;)

Har du tid til lige at svare på, om der er en overskuelig admin-del?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 23:23

SarahR:

Nemlig - det er gratis! Derfor kan man tillade sig, at prøve det af og skrotte det igen, hvis man ikke finder det passende til ens behov...

Jeg har allerede hosting og har oprettet et underdomæne til min webshop - så prøver jeg at starte der ;)

Brug evt. Citér funktionen når du skriver - så ved man hvem du snakker til ;) Men jeg går ud fra at det er til mig.

Men ja jeg syntes bestemt at der er en overskuelig admin del. Jeg er dog kun administrator på BodyMod.dk og ikke Super Admin. Som Admin kan jeg allerede RIGTIGT meget, men som Super Admin kan du langt mere.

Mvh.

Janus

BTW: Får vi ikke at vide hvilken slags forum det drejer sig om? Wink

Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 23:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Janus Beck Christensen:

SarahR:

Brug evt. Citér funktionen når du skriver - så ved man hvem du snakker til ;) Men jeg går ud fra at det er til mig.

Men ja jeg syntes bestemt at der er en overskuelig admin del. Jeg er dog kun administrator på BodyMod.dk og ikke Super Admin. Som Admin kan jeg allerede RIGTIGT meget, men som Super Admin kan du langt mere.

Mvh.

Janus

BTW: Får vi ikke at vide hvilken slags forum det drejer sig om? Wink

Nu håber jeg det virker med at quote :)

Tak for det - jeg må kigge videre - der er jo en masse god læsning på dansk vedr. PHPFusion.

Uhhh, jeg vil helst bevare hemmeligheden lidt endnu... Jeg skal nok offentliggøre det her, hvis det bliver til noget - det lover jeg...

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 23:34

SarahR:

Tak for det - jeg må kigge videre - der er jo en masse god læsning på dansk vedr. PHPFusion.

Uhhh, jeg vil helst bevare hemmeligheden lidt endnu... Jeg skal nok offentliggøre det her, hvis det bliver til noget - det lover jeg...

Det så ud til at virke fint Wink

Det er kun forståeligt - Held og lykke med det.

Mvh.

Janus

Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 23:42

Janus Beck Christensen:

SarahR:

Det så ud til at virke fint Wink

Det er kun forståeligt - Held og lykke med det.

Mvh.

Janus

1000 tak for det - nu må vi se, hvor langt idéen kommer :)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)