Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette forum...

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg går og pønser lidt på en idé...

Den handler i bund og grund om et forum - i stil med jubii-debatten - debat.jubii.dk

Jeg kender kun til Vbulletin.com og phpbb...

Kender I andre?

Vbulletin skulle eftersigende være det bedste, men inden jeg overhovedet finder ud af, om der er et behov for mit forum, vil jeg ikke lige smide penge efter det...

Pft... :)

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 22:42

Simple Machines har jeg gode erfaringer med

http://www.simplemachines.org/

Der kan kobles alverdens tilføjelser på, såsom en portal-forside, kalender m.m.

Jeg har bl.a. lavet dette hobbyforum i det system. Det er udelukkende standard-komponenter, kun skabelonen (udseendet) er tilpasset.

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:43

vBulleting ER det bedste. Lige nu er jeg også ved at teste deres nye CMS som har forum'et integreret. Istedet for blot at lave et forum, så kunne du lave et community hvor folk kan andet end blot skrive indlæg.

Ellers så er der jo også CommunityServer (det som Amino er baseret på)

Men tænk godt over dit forum. Det er ikke bare at smide det op og så folk kommer drønende. Det er hårdt arbejde at få dem forbi og få dem til at BLIVE ;) 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:46

PHPfusion er også et dejligt system...

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:48

Niels:

vBulleting ER det bedste. Lige nu er jeg også ved at teste deres nye CMS som har forum'et integreret. Istedet for blot at lave et forum, så kunne du lave et community hvor folk kan andet end blot skrive indlæg.

Ellers så er der jo også CommunityServer (det som Amino er baseret på)

Men tænk godt over dit forum. Det er ikke bare at smide det op og så folk kommer drønende. Det er hårdt arbejde at få dem forbi og få dem til at BLIVE ;) 

Lige netop... min erfaring er at det kræver en masse hårdt arbejde hele tiden at have et forum - det er ikke nok bare at kigge forbi en gang ugentligt for at tjekke at alt er som det skal være - desværre.

Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 22:53

Tak for jeres svar...

Det kan godt være, at jeg spørger dumt... Men er der nogen af disse, der "bare" bliver rettet via en admin-side, sådan et backoffice, nærmest? Eller er det hele i php-koder?

Kan man, uanset hvilket forum, sætte reklamer og annoncer på?

Jeg ved godt, at det er stort arbejde, men jeg er næsten 100% sikker på, at der er et "marked" for lige netop dette... Jeg ville ønske at jeg kunne fortælle jer det, men ved også bare at jeg vil fortryde, hvis jeg sætter idéen på standby..

Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 22:58

Tak for dit svar, Niels,...

Det må egentlig gerne være et comminity - det var en endnu bedre idé..

Jeg vil nemlig gerne kunne lægge forskellige forskning + artikler ud...

Kender du til nogen der er gratis der, altså med cms? Kunne det være disse fx http://php.opensourcecms.com/scripts/show.php?catid=5&cat=Forums

Som sagt er det ikke noget jeg har i sinde at smide penge efter lige nu, da det lige skal være på forsøgsbasis i første omgang :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:01

SarahR:
Det kan godt være, at jeg spørger dumt... Men er der nogen af disse, der "bare" bliver rettet via en admin-side, sådan et backoffice, nærmest? Eller er det hele i php-koder?

Det er efterhånden standard at der findes et admin-system bagved som styrer det hele.

SarahR:
Kan man, uanset hvilket forum, sætte reklamer og annoncer på?

Nogle af systemerne skal du nok ind og sætte koden til reklamen ind. Andre findes der indbygget i admin.

SarahR:
Jeg ved godt, at det er stort arbejde, men jeg er næsten 100% sikker på, at der er et "marked" for lige netop dette... Jeg ville ønske at jeg kunne fortælle jer det, men ved også bare at jeg vil fortryde, hvis jeg sætter idéen på standby..

Du er velkommen til at skrive til mig hvis du vil fortælle om det under fortrolighed. Jeg er vant til at høre på andre projekter da jeg selv altid har nogle kørende. Har selv haft en ide om et globalt forum, men er ikke kommet længere. Tit kan det være en god ide at alliere sig med nogle der har nogle andre videns-områder end én selv.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 23:03

Emil Blücher:

PHPfusion er også et dejligt system...

Et godt eksempel på et levende forum i PHPfusion er f.eks. vores tattoo forum: BodyMod.dk

PHPfusion er ihvertfald et fornuftigt og gratis alternativ til de andre du selv nævner.

Mvh.

Janus

Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 23:04

Har du evt. en mail? Jeg er ikke så god til at bruge amino?

Lige nu kigger jeg kraftigt på den nyeste version af phpbb...

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)