|
Jeg tror det primært handler om, at kvinder ikke er så tilbøjelige til at tage risici som mænd er. Kvinder tænker - mænd gør! Det er meget groft sat op, men det er jo ikke helt ved siden af. Nøjagtigt som vi kvinder kan finde på at forlange en seriøs timelang snak med manden om vores fælles langsigtede strategi og målsætning med toiletbrættets placering - så kan vi også nemt finde på at tænke vores egne ideer og ønsker ihjel - herunder at springe ud som iværksætter. Når det så er sagt, så er det helt sikkert, at der findes vildt mange super dygtige kvindelige iværksættere. Og der kommer garanteret flere og flere. Jeg tror måske at mænd oftere end kvinder er drevet af behovet for at blive "verdensmester", køre store biler og have en større haveslange end naboen. Og mange kvinder er derimod mere drevet af mere føle-agtige og bekvemmelige ting.
|
Det er lidt små-skummelt med de brancher der her er nævnt, fx børnetøj og restauranter. I min HGS klasse er der 30 kvinder. De sidste 3 måneder har jeg været indlagt til at høre om børne-relaterede oplæg. Nu her i vores projekt har mange dog byttet børnene ud med mad-relaterede emner!!!
Rikkepigen:Jeg tror måske at mænd oftere end kvinder er drevet af behovet for at blive "verdensmester", køre store biler og have en større haveslange end naboen. Og mange kvinder er derimod mere drevet af mere føle-agtige og bekvemmelige ting.
Jeg er helt enig med denne påstand. Derfor kan det også gå galt for mange kvinder når "bekvemmeligheden" aftager. Men statistikken siger altså 61% succes hvilket jeg personligt synes er flot.
De "typiske" mænd drives så vidt jeg ved primært af udfordringen, hvor "typiske" kvinder drives af de glade følelser de associerer til en drøm om fx en børnetøjsforretning. Det er dét jeg altid har set som grunden til at der er en endnu større tendens til at mænds foretninger vokser i takt med en trang til større udfordringer, hvor kvinder holder sig til drømme-versionen, som dør ligeså snart følelserne aftager.MEN bare fordi børnetøjsforretninger har lav levetid, så er det jo ikke nødvendigvis ensbetydende med dårligt iværksætteri ifølge min konklussion....
Det er så mit bud, som jeg ikke ved om er rigtigt ;-)
Hyg!
~*Louise
Bliv gratis medlem