Hop ind i Google Webmaster Tools, hvis du er i tvivl om, hvorvidt din robots.txt laver ballade.
Under "site configuration" - "crawler access", kan du teste dit site for at se, om googlebot har adgang på de urls, du tester med, eller om du ved en fejl har blokeret for noget.
Jeg har prøvet diverse plugins, men vil hellere selv skrive.
Det er et template jeg har købt som er bygget op over wordpress ja.
Jeg har testet på crawler acces, og kan umiddelbart ikke se noget galt. Men ville den skrive hvis der var lukket for søgemaskiner ? Det ser den vel ikke som en fejl, men som et ønske.
Er der andre stedet jeg kan teste ?
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Nå nu har slettet det meste, og så må jeg se hvad Google siger til det imorgen når de har set på det igen. Kan også bare være den sandbox checker , der er underlig
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Jeg har testet på crawler acces, og kan umiddelbart ikke se noget galt. Men ville den skrive hvis der var lukket for søgemaskiner ? Det ser den vel ikke som en fejl, men som et ønske.
For at teste robots.txt i Google Webmaster Tools, skal du huske at indsætte en række urls i den nederste boks. Så får du fint at vide for hver enkelt url, om der er adgang eller blokeret.
Der kan du f.eks. teste nogle af dine indlæg, faste sider etc. og sikre dig, at der er fri adgang til dem.
Jeg får det her testresultat på hovedsiden, som også var den jeg tjekkede i det sandbox tool.
Jeg så på deres side , at der var en anden der også fik samme resultat, og at det var en fejl fra bottens side af. Så sikkert bare et dårligt tool, der skræmmer små seo nybegyndere som mig.
Her er testresultat fra webmastertools på www.aktiv3.dk :
"Tilladt efter linje 19: Disallow:
Registreret som en mappe. Specifikke filer kan have forskellige begrænsninger"
Den der meddelelse med, at mappen er tilladt, men at specifikke filer kan have andre tilladelser, er bare GWT-snak for "tilladt".
Men når jeg kigger i din robots.txt har du disallowet arbejdsomrader og tilbud-og-tips, så der skal nok rettes til i din robots.txt, før den bliver lagt på igen.