Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God skik på freelancer - eller ikke

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu var det mest for princippet i denne del, ikke så meget om jeg får de småpenge.

Jeg er ganske klar over at jeg kan sende en faktura med god ret, men det vil jeg ikke bruge tiden på.

Synes det var en debat der er værd at tage, kan jo også ske at afsenderen ikke helt har styr på hvordan systemet er.

Skal jeg se lidt ind af, kunne jeg havde tage kontakt telefonisk og talt med ham, så ville vi forment have klaret det.

Så jeg håber der er nogle der læser med og kan få det ud af det.

Tak for svarene. ha' en fortsat forrygende aften og snart weekend. Cool

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:10

Hej Thomas,

Jeg arbejder som administrator i en produktionsvirksomhed - og vi udføre mange opgaver for kunder - der også er langt større end 1 times arbejde og det sker langt de felste gange uden kontrakt - tænk hvor vi kom hen såfremt vi skulle skrive kontrakter på alt!!

Du har en aftale med kunden og du sender naturligvis din faktura og køre din retne -og rykkerprocedure til du har fået din betaling. Rykker 1, 2 og 3 husk gebyr og renter. Sådan kan man ikke opføre sig.

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 11:22

Hej John,

Jeg har skam også ordre på flere hundrede tusinde uden aftale. Som jeg skriver er det primært princippet i samarbejde, som jeg lige ville vende med andre. 

- opgave stilleren smider opgaven ud til flere - uden at informere alle om det. (ikke ok)

- jeg ringer ikke og afklare tingene (Opgaven er meget enkel) Det burde jeg havde gjort.

Men jeg ved det til næste gang, og nu er der forhåbentlig nogle der også kan bruge dette Wink

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:34

Hej Thomas,

Naturligvis har vi da store opgaver uden omfattende papir og kontrakter - men egentlig burde du sende vedkommende en faktura så vedkommende må se konsekvensen af sine handlinger og ikke bare glide af ! Nåeee men ..........Time

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Vestbjerg
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 11:50

Hej Thomas og alle I andre,

Jeg vil gerne lige udvide debatten lidt og spørge, om det ikke ville være god stil, at "overholde" de termer man ellers stiller op i udbudet af en opgave?

Har netop været inde og læser gladeligt om en opgave, som jeg mener, jeg med fordel kunne byde ind på. Jeg ser at den er oprettet d. 19/11, og at der er deadline for bud d. 22/11. Så langt så godt....

Så begynder jeg naturligvis at sidde og bruge tid på at overveje, hvordan jeg kan løse opgaven og hvad prisen vil blive.

Pludselig går det op for mig (og her er det selvfølgelig mig, der ikke er 100% opmærksom - ingen tvivl om det Smile) at der allerede er en, der har vundet opgaven og det er selvfølgelig fair nok.....

MEN hvis man sætter en deadline på budgivning, ville det så ikke være en fordel (læs - tidsbesparende) for alle at denne deadline blev holdt af alle parter?

Der er jo flere måder at "havne" på en opgavebeskrivelse - eks. via direkte trafik til hjemmesiden eller via en "opgavemail" fra sitet, og det er åbenbart ikke alle veje ind, der tydeligt viser, hvilken status opgaven har. På en eller anden måde kom jeg i hvert fald ind på opgaven, så det ikke umiddelbart gik op for mig at opgaven allerede var "lukket" igen.

Hvad siger I andre? Er det bare mig der er et fjols?

Med venlig hilsen
Maj-Britt Kjær Sørensen
Creation Nation

Freelance grafisk assistance og online kataloger
www.flashmagasin.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:56
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Creation Nation:

Nej, det er Amino, der har en opgave her. Hvis en opgave allerede er givet til en freelancer, så skulle den definitivt lukkes, sådan at folk ikke kan finde den længere. Hvorfor skal nogen sidde og spilde tid med at klikke på den, hvis den allerede er givet væk til en anden.

Så, det er Amino, der skal op af stolen her.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 12:06

Det problem du belyser Maj-Britt er kendt fra mange steder.

Opgave udbyderen har travlt, det skal løses helst i går o.s.v. Så de lægger opgaven ud - typisk flere steder og "glemmer" så at lukke opgaven efterfølgende.

Det samme er problemet med eks. jobportaler.

Nu ved jeg ikke om Aminos system selv lukker en aftale efter deadline, men det burde det :) 

Men opgaven stilleren bør også lukke opgaven ved accept af en opgave, og systemet bør gøre det automatisk hvis man accepterer en opgave igennem det. (men igen opgaven kan ligge mange steder, så det kan ske opgaven er løst ved hjælp fra andet site).

Som freelancere kan vi jo bedømme opgavegiveren, og det burde vi måske overveje, så de vender sig til at rydde op. Omvendt vil vi jo heller ikke bide den hånd der fodre os Super Angry

Jeg ser ikke en entydig løsning på dette, og har selv siddet med det i mange år på jobportaler. Systemerne kan gøre meget automatisk, men ikke se om opgaven er løst eller jobbet er besat, hvis ikke udbyderen fortæller det. Cool

Det er alene pli og opdragelse hos udbyderen der afgør det.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:10

Flemming:

Creation Nation:

Nej, det er Amino, der har en opgave her. Hvis en opgave allerede er givet til en freelancer, så skulle den definitivt lukkes, sådan at folk ikke kan finde den længere. Hvorfor skal nogen sidde og spilde tid med at klikke på den, hvis den allerede er givet væk til en anden.

Så, det er Amino, der skal op af stolen her.

Med venlig hilsen

Flemming

I det øjeblik udbyder vælger en vinder, så får alle andre et afslag og mulighed for bud lukker.
Så det er nu ikke os der har problement min herre :-)

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:13

Creation Nation:

Hej Thomas og alle I andre,

Jeg vil gerne lige udvide debatten lidt og spørge, om det ikke ville være god stil, at "overholde" de termer man ellers stiller op i udbudet af en opgave?

Har netop været inde og læser gladeligt om en opgave, som jeg mener, jeg med fordel kunne byde ind på. Jeg ser at den er oprettet d. 19/11, og at der er deadline for bud d. 22/11. Så langt så godt....

Så begynder jeg naturligvis at sidde og bruge tid på at overveje, hvordan jeg kan løse opgaven og hvad prisen vil blive.

Pludselig går det op for mig (og her er det selvfølgelig mig, der ikke er 100% opmærksom - ingen tvivl om det Smile) at der allerede er en, der har vundet opgaven og det er selvfølgelig fair nok.....

MEN hvis man sætter en deadline på budgivning, ville det så ikke være en fordel (læs - tidsbesparende) for alle at denne deadline blev holdt af alle parter?

Der er jo flere måder at "havne" på en opgavebeskrivelse - eks. via direkte trafik til hjemmesiden eller via en "opgavemail" fra sitet, og det er åbenbart ikke alle veje ind, der tydeligt viser, hvilken status opgaven har. På en eller anden måde kom jeg i hvert fald ind på opgaven, så det ikke umiddelbart gik op for mig at opgaven allerede var "lukket" igen.

Med venlig hilsen
Maj-Britt Kjær Sørensen
Creation Nation

Hej Maj-Britt

Jeg er enig i at god pli ville være at vente.
Vi har dog lavet det sådan, at folk kan vælge en vinder når det passer dem.
Hvis vi ikke giver dem denne mulighed, så er jeg bange for at de bare vælger en og så uden mulighed for at lukke buddet og så er alle andre helt til grin:
Men lad os da tage debatten, da vi ikke er eksperter.

Dbh Martin

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:28

Hej Martin

Vil lige høre engang hvad nu hvis opgaven bliver tildelt og der opstår et eller andet, som jeg har forstået det skal man så oprette opgave igen med en kommentar om den bliver udbudt igen eller hvordan skal man forholdes sig her?

/allan

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)