Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God skik på freelancer - eller ikke

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet mig på freelancer og budt på en opgave.

Dagen efter modtager jeg mail fra udbyderen med oplysninger, så vi kan lave opgaven.

Jeg skriver og bekræfter at vi går i gang, og at jeg vil vende tilbage, når vi har løst opgaven. Opgaven tager en times tid, så vi har lagt den ind i dagens plan.

2 timer senere modtager jeg en mail fra opgavestilleren om, at nu er opgaven løst!! Men det er så ikke af os.

Opgaven er åbenbart sendt til flere, og så er der en der har lavet den først.

Det synes jeg ikke er helt i orden.

Nu er det ikke den store opgave, men er det forkert at forvente, at når man får opgaven, så er der ikke andre på den? Ellers burde man skrive det i forbindelse med opgaven.

Det kunne jo gå helt galt, hvis der sidder flere på den samme side og roder. 

Hvad siger I? Er jeg bare helt galt på den?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:37

Du har vel en skriftlig aftale med vedkomnet om pris og hvad ydelse han ville have dig til at lave? så er det vel stadigvæk bare at sende en faktura?

Eller er det for let?:P

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 17:38

Det lyder nærmest som om der ikke har været en kontrakt eller lignende på opgaveløsningen...

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 17:40

Hej Bautik,

Det var en lille opgave på en times arbejde, så den er der ikke lavet mere ud af. Jeg bød og han skrev tilbage med oplysninger. Havde det været et større opgave ville jeg lave en aftale.

Det er egentlig mere princippet end den times arbejde, som jeg ikke vil sende en regning på.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:13

Hej Thomas

Det er total dårlig stil og vedkommende bør klart betale jer.
Du kan forøvrigt give brugeren en karakter og den skal jo afspejle din oplevelse.

Dbh Martin

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 18:20

En anden gang - og især hvis det er en lidt større opgave, kan du også sikre dig nogle af pengene ved at kræve en procentsats af det samlede beløb, før du påbegynder arbejdet.

Google optimering (SEO og Google Ads)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:27

Thomas Cuno:
Det synes jeg ikke er helt i orden.

Nej gu er det ej orden. Uanset hvor en lille en opgave du har brugt tid på, så drejer det sig om mangel på respekt for andre menneskers tid og ikke mindst arbejde!

Henrik

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:59

Hej Thomas,

Hvis du har fået en mail med opgaveformuleringen, så har du ergo også fået en ordre. At opgavestilleren så giver den til flere, det må være hans problem.

Send ham en faktura, som en venlig påmindelse om, at man giver ikke opgaver til flere end man har tænkt sig at betale for at løse opgaven. Du løste den samtidig med en anden og var i fuldstændig god tro.

Jeg ville ikke lade mig løbe om hjørner med - og betaler han ikke, så er det med at give ham dårlige karakterer og man kan vel også give en kommentar med på vejen?

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 84
Fra  Decode Skrevet kl. 19:01

Stop lige gloriepudseriet : ) Hvis jeg skal lave en opgave der tager et par timer finder jeg altså heller ikke kontrakterne frem eller kræver nogle penge up-front.

Sådan som Thomas fortæller det her, er det da kunden der har været utjekket og sat flere folk på samme opgave uden at Thomas vidste det.

Med venlig hilsen,
Bjørn Fridal

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:06

For så lille opgave er det simpelthen bare useriøst at spilde folks tid. Kan godt forstå du bliver lidt irriteret, men desværre mange, der ikke regner andres tid for noget. Men nu ved du da, at du ikke skal spilde tid på sådan en klovn igen

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)