Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google webmaster tool

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, webmaster tools opfører sig underligt - den siger lige pludselig at det mest brugte ord i søgeords betydningen er "islands" på min webshop - førhen var det gadgets, men nu siger den lige pludselig at det ord optræder 1400 steder??

Når jeg kigger på de links den fortæller mig ordet optræder på er der intet, og der skal heller ikke være et sådan ord, nu begynder jeg at tænke om det er nogle udenfra der kan ændre på noget så jeg ranker lavere på ordet gadgets??

Måske er det ikke noget, men der er nu noget underligt ved det?

"Nedenfor vises de mest almindelige søgeord, som Google fandt under gennemgangen af dit websted. Disse bør afspejle indholdet af dit websted."

-islands

-gadgets

her skulle ordet "islands" bl.a. være, kan nu ikke se det umiddelbart:

http://www.mycoolgadget.co.uk/usb-gadgets/product/67/iduck-wireless-speaker-usb-gadgets.html

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 01:06

tror jeg ved hvad det er, det er bare det ord der bliver søgt mest på på hjemmesiden i search feltet, ja det vil jeg mene det må være det  , ok cool nok så - nu giver det mening :-)

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 07:42

Kig i kildekoden.

I starten af body på siden er der en masse kode fra Aweber, som bl.a. indholder navnene på en række nationer, hvor "Islands" indgår i et par af dem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:12

JakobP:

Kig i kildekoden.

I starten af body på siden er der en masse kode fra Aweber, som bl.a. indholder navnene på en række nationer, hvor "Islands" indgår i et par af dem.

ok kan se nu det er landene man kan vælge når man "register" som kunde(ikke noget at gøre med aweber dog)

hvis google har det som mest relevant for min webshop, må jeg ranke lavere på ordet "gadgets" som er nr 2 på listen over mest brugt?

tænker på om jeg kan lave en nofollow her på en eller anden måde så det ikke bliver indekseret?

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 15:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tom

Det er precist det med landene der er problemet:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=site%3Awww.mycoolgadget.co.uk+islands

En løsning kunne være at vise din oprettelses form via Ajax. Javascript vil Google ikke indeksere, og derfor vil du være ude over "problemet".
En anden løsning var at sende brugeren over på en andet side, hvis de vil oprette sig som bruger. Så vil du slippe for en masse HTML på dine enkelte sider.
En tredie er at kigge på nogle Lytebox scripts som også kan lave den effekt som du har på siden, men først loade indholdet når "popop'en" åbner.

Mvh
Janus

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)