Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Analytics - mål: Vis indkøbskurv

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en shop hvor jeg har opsat mål på alle siderne i checkud processen. Jeg kan derved se hvor mange købere som falder fra igennem hele checkud-processen. Det er ca. 50% af alle besøgende som klikker på "Vis indkøbskurv" som faktisk gennemføre købet. Dette er en pænt stor del jeg mister. Hvad er dine erfaringer?, er dette normalt?, Hvilke procent ligger du på? Hvad kan man gøre for at af hjælpe dette?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:06

Hej

Jeg har læst mig til forskellige steder, på nettet og i aviser, at grunden til at der falder så mange fra, ikke kun hos dig, men hos de fleste andre webshops blandt andet er fordi:

• Priser ikke er synlige nok
    Hvad synligheden på priser angår er det ikke brugervenligt nok. brugerne bliver for tit mødt af ekstra omkostninger fx i form af forsendelse, kortgebyre og sådan noget, til sidst i processen, i stedet for at de allerede fra starten ved hvad tingene kommer til at koste.
  • Konkurrence på markedet
    Nogle brugere ryger fra fordi de vil prøve at finde produktet billigere et andet sted, finder de så det, kommer de ikke tilbage.
  • Checkout er ikke brugervenlig nok
    Andre brugere synes at selve Checkout processen er for svær, og derfor opgiver de købet fordi de ikke aner hvordan man skal gøre.

Så min konklusion er at man kommer langt hvis man gør sin hjemmeside så brugervenlig som mulig, og det er uanset om det er en shop eller hvad det nu er. Jo færre steps brugeren skal igennem for at få købt produktet, jo nemmere er det for brugeren, og jo større sandsynlighed er der for at brugeren kommer til ende og bruger sit dankort.

Jeg har ikke selv en webshop, men er webdesigner, grafisk designer og programmør, og beskæftiger mig den vej med at bygge shops, CMS løsninger og meget andet. og har gjort dette i mere end 10 år.

MVH Kim Tetzlaff

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 6. Feb 08
Skrevet kl. 23:30

Hej Kim,

Vi har allerede synlig pris, fragt gebyr osv. Fast fragt uanset antal - ingen gebyr. Du kan evt. se på en af vores produkt sider og se hvad der evt. er galt:
http://www.hardware-store.dk/pc-ophaeng/prod_1356.html

Det kan være det ikke er helt tydeligt nok? eller er det måske noget helt andet som vi ikke har set? eller hvad vil du vurdere?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:40

Jeg vil gætte på, at der falder mange fra på den første side efter indkøbskurven, hvor man bliver mødt af to felter til login for gamle kunder og skal klikke videre til næste side for at taste sine oplysninger, hvis man er ny kunde.

Hvis I har mulighed for det, ville jeg ændre det, så nye kunder straks kan komme til at skrive deres oplysninger uden at skulle taste videre.

Tilmeldt 6. Feb 08
Skrevet kl. 00:09

Hej Frank,
Tak for dit indlæg. Det vil jeg straks kigge på. Andet som kunne ændres?

Er der andre som har nogle tal som de vil dele? Hvad er normen for afvisninger i indkøbskurven? Man kan vel ikke regne med at ALLE som kigger deres indkøbskurv fortager et køb?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:12

michaeljm:

Man kan vel ikke regne med at ALLE som kigger deres indkøbskurv fortager et køb?

Min kone kan godt sidde en hel aften og putte varer i indkøbskurven forskellige steder uden at købe noget.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:18

Hej igen

som jeg ser det på din hjemmeside, så er der nogle forskellige ting som jeg nok ville gøre anderledes, og mere brugervenligt.

• Indkøbskurven/Knappen er helt i toppen
    Det er på sin vis fint nok, dog mener jeg det er et problem, når tilføj kurv, er så langt nede på siden, man ser ikke at det bliver lagt i kurven. og det er vel også derfor du skriver, (NB: indkøbskurven er i højre hjørne osv...)
  • Når man har lagt noget i kurven
    Når man har lagt noget i kurven, vises der kun en total pris oppe i toppen, og denne total pris er ikke en total pris, da det er uden forsendelse.
  • Inde i indkøbskurven
    Inde i indkøbskurven vises også priser, og der er det mere som normalt, dog er det stadig en total uden forsendelse.
  • Selve Checkout delen
    1. )
    Når man så går videre for at købe varene i indkøbskurven, bliver man mødt af et login og en, jeg er ikke kunde. her ville det være smart hvis der var mere fokus på nye kunder frem for mere fokus på allerede eksisterende kunder.
    2. ) Når man så trykker indtast adresse, bliver man mødt af en rimelig fyldt side, hvor man skal udfylde nogle informationer, og man skal på sin vis til at oprette sig som bruger, du kunne med fordel gøre det lidt mere simpelt, og evt lave lidt mere luft, så bliver det lidt mere overskueligt nemlig. og evt gøre (Jeg har læst betalingsbetingelserne) lidt mere synligt.
    3. ) udfylder man informationerne og trykker sig videre, bliver man så mødt af sin indkøbskurv igen, hvilket er godt, men nu bliver man så bare opmærksom på at prisen bliver højere end det man først troede man skulle betale fordi der nu er kommet forsendelsesomkostninger på.

Det jeg nok ville gøre var at hele tiden vise brugeren hvad de reelt skal betale for det de køber, altså hele tiden vise hvad det totale beløb bliver med de gebyre og forsendelsesomkostninger som der på nuværende tidspunkt først bliver pålagt til sidst i processen. Altså vise det både i indkøbskurven i toppen, og i selve indkøbskurven.

Og så ville jeg sætte mere fokus på nye kunder, i checkout, både fordi nye kunder lige skal lærer det at kende men også fordi eksisterende kunder jo allerede kender til processen. og ved at de kan logge ind på siden osv.

Det var lige mit hurtige svar

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:53

Kig på at blive Amino plus bruger, så får du E-Pusher med i købet - Du kan evt læse light versionen først og se om nogle af de råd der er i bogen giver bedre konvetering.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:57

En anden grund til at købere kan falde fra er fordi de skal registrere sig som bruger inden de kan komme til at betale.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)