Jeg har en shop hvor jeg har opsat mål på alle siderne i checkud processen. Jeg kan derved se hvor mange købere som falder fra igennem hele checkud-processen. Det er ca. 50% af alle besøgende som klikker på "Vis indkøbskurv" som faktisk gennemføre købet. Dette er en pænt stor del jeg mister. Hvad er dine erfaringer?, er dette normalt?, Hvilke procent ligger du på? Hvad kan man gøre for at af hjælpe dette? |
Hej
Jeg har læst mig til forskellige steder, på nettet og i aviser, at grunden til at der falder så mange fra, ikke kun hos dig, men hos de fleste andre webshops blandt andet er fordi:
- Priser ikke er synlige nok
Hvad synligheden på priser angår er det ikke brugervenligt nok. brugerne bliver for tit mødt af ekstra omkostninger fx i form af forsendelse, kortgebyre og sådan noget, til sidst i processen, i stedet for at de allerede fra starten ved hvad tingene kommer til at koste. - Konkurrence på markedet
Nogle brugere ryger fra fordi de vil prøve at finde produktet billigere et andet sted, finder de så det, kommer de ikke tilbage. - Checkout er ikke brugervenlig nok
Andre brugere synes at selve Checkout processen er for svær, og derfor opgiver de købet fordi de ikke aner hvordan man skal gøre.
Så min konklusion er at man kommer langt hvis man gør sin hjemmeside så brugervenlig som mulig, og det er uanset om det er en shop eller hvad det nu er. Jo færre steps brugeren skal igennem for at få købt produktet, jo nemmere er det for brugeren, og jo større sandsynlighed er der for at brugeren kommer til ende og bruger sit dankort.
Jeg har ikke selv en webshop, men er webdesigner, grafisk designer og programmør, og beskæftiger mig den vej med at bygge shops, CMS løsninger og meget andet. og har gjort dette i mere end 10 år.
MVH Kim Tetzlaff