Kan man sætte prisen op mod hvor mange daglige hits der er på domænet eller hvordan sætter man prisen?
Mange køber jo et domæne for at bruge det til noget andet... Facebook.dk og google.dk havde faktisk andre ejere end i dag engang... de måtte bare eje det. Samme gælder spejder.dk som var et onlineforum... DDSerne måtte efter sigende også betale en hel del for det navn.
For lige at runde den af, så kan man ikke bare komme med en pris... det ville være det samme som at sige "hvad koster et hus i danmark" og så forvente at en 200 m2 lejlighed i indre kbh er prissat ens som en 70 m2 ude på landet...
Som andre i tråden skriver, så svinger det meget. Priserne kan starte helt nede ved 300,- kroner over 2.000 - 35.0000 til langt mere.
Jeg har set flere handler hvor et "tomt" domæne er afsat for et par tusinde, og andre hvor det er 30 - 40.000 der har været slut summen.
Men det er typisk køberens behov der er afgørende for din prissætning.
Er det et domæne med et website og brugere / omsætning vil det som tommelfingerregel give mere end et uden. Men igen det afhænger meget af mulighederne for køberen.
Du er velkommen til at sende mig en PB med navnet, så skal jeg give dig min vurdering ganske gratis og uforpligtende.
Jeg har personligt oplevet, hvordan et domæne, der hedder http://citytoursbarcelona.com har været effektivt til at få folk ind på siden, da det som folk skriver på google ligger i selve domænet. Det er ikke noget gigantisk site og der er ikke specielt mange links til det, men alligevel kommer der mange besøgende dagligt pga. domænenavnet.
Når jeg tænker over hvor mange domæner jeg engang havde (ca. 400) og kigger på listen i dag, så havde jeg været en velhavende mand ingen tvivl om det.
Den højeste pris jeg har fået er 4.000 men det var laaang tid før domæner blev hvermandseje.
Jeg har dog besluttet mig for i 2010 at starte med opkøb igen, og dette skal alene ske med linking m.v. i bagtankerne, domæner er ved at blive interessante igen og snart kommer der hostede løsninger (VPS) der gør tingene interessante.