Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortjeneste på bøger!?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kender noget til fortjenesten på bogmarkedet?

Hvis snakker DG hvad er så normalt for en webbutik kontra en fysiks boghandel.

Jeg forstiller mig en dækning på omkring de 30 % for en webbutik, men det er måske helt hen i vejret??

xxx

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 21:39

Ved en normal bogudgivelse, som kører gennem et forlag vil man ca. få mellem 11 og 14 procent, så vidt jeg er oplyst. Men jeg skal forhåbentligt snart selv til at forhandle om det :-)

Hej med dig :-)

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 21:43

Det var godt nok ikke meget.. Der skal noget volumen på så før det kan svare sig at have en webshop der sælger bøger...

xxx

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 06:21

Jeg havde ikke lige fanget, at du tænker på at være sælger af bøgerne. Jeg har kun skrevet om, hvad forfatteren af bogen får. Jeg ved ikke, hvad en webshop i så fald vil få, men det er i hvert fald et område med meget konkurrence. Jeg var til bogmesse i lørdags, og blev meget overrasket over, hvor mange forlag og boghandlere, der findes. Men de må jo også være der, fordi det kan være en god forretning. Så lad der ikke slå ud af mine ord. Jeg er sikker på, at der er andre, der ved mere end jeg.

Pøj pøj under alle omstændigheder.

Hej med dig :-)

Fra Holbæk
Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:31

Fortjenesten kommer helt an på hvilken slags bøger man sælger.

På skønlitterære bøger er der ofte 30-40% rabat, mens faglitteratur for det meste er omkring 25%.
Det er så udfra den anbefalede salgspris, så giver du rabat i forhold til den, så bliver din fortjeneste mindre.
Er du god til at forhandle med forlagene, så kan du sikkert også få højere rabatter. Men det kræver nok mest af alt at du har stor volumen.

Dataene på bøgerne kan du få fra Boghandlerforeningen. De her en redaktion siddende, som løbende opdaterer deres data, og får desuden lageropdateringer fra forlagsekspeditionerne og nye bøger fra Bibliotekscentralen (som registrerer alle "kongen"s bøger).

Jeg har arbejdet i Boghandlerforeningen, og lavede det oprindelige system, som leverer dataene til alle de større internetboghandlere. Har også lavet mange andre ting og sager i bogbranchen.

Har du andre spørgsmål, så er du velkommen til at ringe til mig på 20 85 93 33 eller skrive på pierre@pi-hus.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)