Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress sikkerhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Er der nogen sikkerhedsmæssig risiko FOR ALLE ANDRE FILER/MAPPER ved at give chmod777 rettighed på wp-content/uploads og wp-content/gallery mapperne incl undermapper?

Jeg kan leve med risikoen for at de 2 omtalte mappers indhold hackes pga 777. Men kan en dygtig hacker komme ind i andre mapper, eller evt min database, via disse 2 mapper, grundet 777 rettighederne?

En helt anden ting... Jeg har gjort mig det til vane altid at slette brugeren "admin" straks efter installation af WP, og oprette en administratorbruger ved andet navn. Dette er vel et fornuftigt træk, eller er det spild af tid?

På forhånd tak Smile

Tobias

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:32

Tobias Thaastrup-Leth:

Jeg kan leve med risikoen for at de 2 omtalte mappers indhold hackes

NUL!

Der er ingen undskyldning for at ikke at lave den slags ordentligt, _slet_ ikke når det handler om sikkerhed.

Med den attitude kan det ende med at være dig der gør forskellen for om din udbyder og alle hans kunder bliver hacked.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 19:20

Jeg forstår din holdning, men stadig vil jeg gerne have svar på spørgsmålet.

Jeg kan fortælle at jeg har en dedikeret managed server, så det er "heldigvis" umiddelbart kun mine egne data det går ud over, hvis der skulle ske noget Wink

Men lad mig forklare nærmere så:

Undervejs i udviklingen af nogle WP sites jeg er i gang med, så er det en kæmpe fordel at have 777 på de omtalte mapper grundet nogle plug-ins der kræver dette.

Disse 777 rettigheder ændres naturligvis når siden er færdig. Men udviklingen kan godt tage et par uger, og det er i den periode jeg gerne vil vide hvor stor den potentielle risiko er.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:49

Hele sikkerheden i et Unix system er bygget op på privilegie seperation, det betyder at hvis en angriber finder en sårbarhed i dit system så vil angriberen være begrænset til at kunne gøre skade i den del han finder adgang til.

Mange enheder af dit system er designet således at dets sikkerhed er afhængig af dette element, og dermed antager de folk som har bidraget til dit system at den slags ting er sat rigtigt op.

Derfor kan du ikke vide præcis hvilke risici du tager når du laver sådan et nummer, det er dog helt sikkert at du åbner dig selv for langt flere angreb.

For eksempel giver du webserveren adgang til at oprette filer selv ... hvis ikke webserveren havde adgang til det ville 80% af alle orme eller standard angreb ikke kunne komme ind i systemet.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 19:56

OK, tak for info Mikkel. Det giver stof til eftertanke....

Måske man skulle overveje "at lukke" hver gang jeg har haft behov for 777 på en given mappe.

Som situationen er nu står der åbent med 777 rettigheder på de vedrørte mapper sålænge udviklingen finder sted. Men for pokker da det ville være træls hvis der kunne komme snavs ind på andre sites på serveren grundet denne dovenskab.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:01

Hvis du på _noget_ tidspunkt har behov for at sætte 777 på filer/maper så skyldtes det en fejlopsætning af serveren.

Så måske var det en ide at hive din server-mand lidt i ørene? :o)

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 20:04

Det skal jeg da lige undersøge nærmere - we live and learn Big Smile

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 22:03

Hvorfor i alverden skal der public skriverettigheder på dine mapper?

Få Apache (antager at du bruger Apache) til at køre dine sider under samme navn som fil-ejeren, så slipper du for besværet med at chmodde Wordpress-installationer.

Kig på mod_ruid eller Suhosin PHP.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 19:01

Det er altid en god ide at slette admin brugeren og oprette en ny... 

Jeg har skrevet et langt indlæg om en masse tiltag du kan gøre for optimal sikkerhed i Wordpress

Der kan du sikkert finde lidt ekstra godter at sikre dig med... :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)