Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag: Link åbner som standard i nyt vindue

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino,

Er det muligt at sætte destination på links til target="_blank" på Amino som standard?
Jeg kan godt blive lidt småirriteret over at blive navigeret væk fra en given Amino tråd, hvis jeg lige vil se indholdet af et link i et indlæg.
Jeg ved, at man kan sætte destination manuelt, når man indsætter et link, men Amino systsemet oversætter jo automatisk alle links, som man skriver www.domæne (sorry ) eller når man indsætter et kopieret link/URL.
Hvis alle links i stedet som standard åbner i et nyt vindue, kan det man lige tjekker, lukkes, og man er tilbage i den tråd man er i gang med at læse.

En lille detalje, måske, men en der vil have stor effekt på min færten på Amino. Smile

På forhånd tak.

De bedste hilsner
John Nielsen
Nielco IT

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 51
Fra  Sirlig Skrevet kl. 22:46

Sjovt, jeg tænkte faktisk på det samme.

Det irriterer mig også at jeg er nødt til at højreklikke og åbne i nyt (ja ja, man er vel forkælet) i stedet for det bare er standard :-) Og ligeledes irriterende at man ikke bare kan lukke det nye vindue og fortsætte her i debatten, uden at enten gå tilbage eller åbne op på ny.

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 22:53

Dette virker i firefox:

Control + venstre klik

ellers

Mellemmus klik på linket (den mellem højre og venstre som du også scroller med)

:)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:56

wolfie:
Dette virker i firefox:

Control + venstre klik

ellers

Mellemmus klik på linket (den mellem højre og venstre som du også scroller med)

:)

Shift + venstre-klik virker i Windows, men mit ønske går på at undgå at skulle foretage den ekstra manøvre, specielt i Amino.
Som jeg nævner, at det sker automatisk.  Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 23:03

hmm... Ja. For mig er det ligemeget. Har testet igen i IE, der virker midter-mus klik også, men hvis man ikke har sådan en kan det være tæls at skulle nå keyboardet hver gang Big Smile

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 23:04

Det er ønsket af flere og debatteret rigtig mange gange herinde, men det er vedtaget at det ikke bliver lavet om da der åbenbart er lige så mange eller flere der ikke ønsker det.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:08

Anja Lysholm:

Det er ønsket af flere og debatteret rigtig mange gange herinde, men det er vedtaget at det ikke bliver lavet om da der åbenbart er lige så mange eller flere der ikke ønsker det.

Hvis nu I på Amino tænker på Amino som en gigantisk webshop...
Ville I så stadig lade standard links navigere den potentielle kunde væk fra shoppen?
Nej, I ville lave links som popup vinduer, der kan lukkes og fastholde kunden i shoppen..Wink
I Google's søgeindstillinger kan man markere, at man ønsker links åbnet i et nyt vindue.
Det må da også være muligt med Amino...
Så jeg foreslår alligevel at I tager det alvorligt. Smile

Find mig på LinkedIn

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 23:59

John Nielsen, Nielco IT :

Anja Lysholm:

Hvis nu I på Amino tænker på Amino som en gigantisk webshop...
Ville I så stadig lade standard links navigere den potentielle kunde væk fra shoppen?
Nej, I ville lave links som popup vinduer, der kan lukkes og fastholde kunden i shoppen..Wink
I Google's søgeindstillinger kan man markere, at man ønsker links åbnet i et nyt vindue.
Det må da også være muligt med Amino...
Så jeg foreslår alligevel at I tager det alvorligt. Smile

John - jeg giver dig 100% ret. Jeg tænkte faktisk på at oprette en lignende tråd hvor jeg ville opfordre til det samme så sent som i morges.

Personligt er jeg selv inden og vælge "åben link i nyt vindue" når jeg indsætter links. Jeg bliver frygteligt irriteret over at blive ført væk fra Amino hver gang jeg klikker på et link.

Som du selv siger: Har du en webshop, er det jo også ret uklogt at smide de besøgende væk fra ens side. Så jeg stemmer helt sikkert også for at standarden bliver lavet om. Det vil betyde meget for Aminos brugervenlighed.

Hilsen Morten

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 02:12

Jamen jeg er da frisk på at prøve det, men tro mig, der skal nok være en god håndfuld der bliver pisse sure.
Men nu har vi haft 5 år med links i samme vindue, så kan vi jo tage 5 år med nyt vindue.
Opgaven er uddelegeret og så må vi se hvornår det sker.

Dbh Martin

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 02:17

Bare brug miderste museknap, den aabner altid i nyt vindue. Og hvis du glemmer det saa kan du altid bruge miderste knap paa din  back button(I hvertfald i firefox) og saa vil den aabne forrige side i et nyt vindue.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)