Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener man penge på ens webside?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg driver casting4all.dk og har fundet ud af at folk ikke er så villige til at betale for at være medlem af sitet. Men det gælder alle sites, folk ser helst de for det gratis. Og den mulighed har jeg tænkt over. Jeg overvejer at få reklamer på sitet, så det bliver min indtjeningsvej. Er der gode indtjenings muligheder på det og kender i nogle firmaer som yder denne ydelse?

Håber på svar:-)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:33

Det korte svar vil være nej. Du hører ikke om mange, som lever af indtægt af reklamer på websites.

I bund og grund kommer det an på dine målsætninger, skal der genereres en månedløn, eller snakker vi blot en sideindtægt?

Men det bedste bud vil nok være Adsense, der får du betaling pr. Klik, og de er fleksible at arbejde med :) Lynhurtigt at sætte ind på siden, og sørger selv for relevant indhold, som passer til dit site.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 19:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hejsa

Du bliver nødt til at tænke som en annoncør gør eller som en betalende bruger gør før du får penge ud af nogen af dem.

Annoncørens synspunkt :
ønsker som oftest at sælge en vare eller en ydelse, ønsker at komme i kontakt med mange brugere og blive sat i forbindelse med konceptet.

Hvad kan du tilbyde en evt. annoncør?

Hvem kunne være relevante at få til at annoncere på dit site?

Hvor mange bannervisninger kan du tilbyde annoncøren?

Kan du evt. co-brande annoncøren på en smart måde så dine brugere betragter annoncøren som en der giver værdi tilbage til dem og ikke bare som en annoncør der vælger at vise reklamer på et site de bruger.

Den betalende brugers synspunkt :
Ønsker at få værdi når de bruger dit site, og at opnå noget - hvad?

Hvilke ønsker har dine nuværende brugere hvis de skal betale for at bruge sitet?

Ønsker de at støtte dig og konceptet?

Hvordan kan du skabe yderligere værdi for dem fremover?

At leve af et site - uanset om vi snakker reklame-baseret eller vha. brugerbetaling er ikke så nemt som det lyder - kun hvis du formår at skabe værdi for de besøgende, de betalende brugere og/eller annoncørerne kan du begynde at drømme om det.

Du bliver nødt til at få 110 % fat i din målgruppe og finde ud af hvad du kan gøre for dem, og skal du have annoncører på sitet så skal du selv opsøge de relevante annoncører - Adsense er selvfølgelig en mulighed, men sæt ikke for store forventninger til indtægten derfra, så bliver du hvertfald ikke skuffet.

gå derudover en tænkeboks og brainstorm på mulighederne - kan du gøre et eller andet som kan give dit site mere opmærksomhed og enten giver brugerne eller annoncørerne værdi.

Held og lykke med konceptet og sitet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:08

Birgit har en skov af erfaring på dette område, ja, hun er nok en ekspert på dette område i mine øjne.

Så lyt til hende Yes

5 stjerner til hende.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 19:37

Jeg synes du skal prøve at besøge Euroads eller lignende affliatesider. Nogle af annoncerne er faktisk ret attraktive. Dog skal du have rimelig mange besøgende før du får rigtig penge ud af det. Evt. prøv at udvikle unikke ideer som gør din side unik?

Lav en gratis ebog om det emne du arbejder med?  Giv et eller andet gratis som din besøgende finder attraktivt. Prøv at skriv en masse ideer ned til noget som din kunder ville finde interessant.

Venlig hilsen Kristoffer Hjerrild

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:27

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)